ذخیره آب در پشت سد یامچی به ۲۴ میلیون مترمکعب رسید

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: ذخیره آب در پشت سد یامچی به ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

علی اسلامی معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل گفت: کمیته فنی استان اردبیل در قالب کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی طرح‌های آبرسانی و تأمین پایدار آب را در شهرهای مختلف استان اردبیل رصد می‌کند.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل می گوید: با توجه به اهمیت موضوع تأمین آب پایدار در شهرها و روستاها مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب گزارشی از آخرین وضعیت طرح‌های آبرسانی و پروژه‌های در حال اجرا را به اعضای حاضر در جلسه ارائه کردند تا به دنبال راهکارهای مناسب در تأمین آب پایدار شهری و روستایی باشیم.

به گفته او، در افق ۲۵ سال آینده برنامه‌ریزی منسجمی انجام شده تا بر اساس سند پایدار تأمین منابع آب بتوان در حوزه شرب، صنعت و کشاورزی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را برطرف کرد.

معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در شهر اردبیل ذخیره آب در پشت سد یامچی به ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده که یک شرایط نگران کننده است و تنها انتظار از مردم صرفه‌جوئی در مصرف آب و مصرف درست خانوارهاست تا این تراز به کمتر از ۱۸ میلیون نرسیده و در بحث تصفیه آب و ارتقای کیفیت دچار مشکل نشویم.

اسلامی گفت: در حوزه صنعت نیز قرار است بازچرخانی آب فاضلاب با استانداردهای مناسب مورد توجه قرار گیرد تا دغدغه‌ای از بابت تأمین آب بخش صنعت نداشته باشیم.

او آموزش را از اصول و قواعد اصلی فعالیت‌های فنی و اجرایی اعلام کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی به صورت مستمر در مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل برگزار می‌شود تا گروه‌های مختلف از این برنامه‌های آموزشی تخصصی و فنی استفاده کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.