وزارت دفاع روسیه از انهدام چهار کشتی اوکراین در منطقه خرسون خبر داد.

با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ و تقسیم آن به ۱۵ کشور مختلف، روسیه به میراث دار این اتحاد بدل شد. توان بالای تولید تسلیحات شوروی بزرگترین میراثی بود که مسکو اکنون به پشتوانه آن دست بالا در جنگ اوکراین را دارد به طوری که توان تولید برخی تسلیحات نظامی به ویژه اقلام توپخانه‌ای کشور‌های غربی یارای رقابت با روسیه را ندارد. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش روسیه موفق شد طی عملیاتی نیرو‌های اوکراینی در نزدیکی یک جزیره در منطقه خرسون را هدف قرار دهد. 

این بیانیه می‌افزاید: طی عملیات هوایی و توپخانه‌ای که با کمک پهپاد‌ها و پرسنل نظامی انجام شد چهار کشتی نظامی اوکراین هدف قرار گرفته و نابود شدند. ما موفق شدیم طی این عملیات خسارات و تلفات سنگینی را به طرف مقابل تحمیل کنیم. 

پیش‌تر مقامات اوکراینی اعلام کرده بودند قدرت پهپادی روسیه به حدی است که ما نمی‌توانیم خطر آن را در جبهه‌های نبرد نادیده بگیریم. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است که قدرت توپخانه‌ای در جنگ‌های فرسایشی مانند جنگ اوکراین حرف نخست را می‌زند و اکنون روسیه ۵ تا ۱۰ برابر قدرت توپخانه‌ای بالاتری نسبت به کی یف دارد که همین امر عملیات تهاجمی اوکراین را به بن بست کشانده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار