مدیر شهرک صنعتی منطقه سمنان گفت: این شهرک از قدیمی‌ترین و بزرگترین شهرک‌های صنعتی کشور با اشتغالزایی برای ۱۲ هزار نفر است.

علی رضا احسانی مدیر شهرک صنعتی منطقه سمنان در حاشیه بازدید خبرنگاران از واحد تولیدی ریسندگی و بافندگی در شهرک صنعتی سمنان گفت: شهرک صنعتی سمنان از سال ۶۴ فعال شد که جزو قدیمی‌ترین و بزرگترین واحد صنعتی کشور محسوب می‌شود و اکنون ۴۱۰ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سمنان فعال است.

وی بیان کرد: برای فعالیت ۴۷۲ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شد که اکنون ۴۱۰ واحد در شهرک صنعتی سمنان در زمینه‌های مختلف از جمله شیمیایی، فلزات و نساجی فعال است.

احسانی یادآور شد: طبق گزارش‌ها امکان جذب و اشتغال برای چهار هزار نیروی کار در واحد‌های تولیدی واقع در شهرک صنعتی سمنان وجود دارد.

تامین آب دغدغه اصلی صنعت سمنان

مدیر شهرک صنعتی منطقه سمنان تصریح کرد: کمبود آب از جمله دغدغه‌های مهم در توسعه شهرک صنعتی سمنان است و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان به منظور تامین آب مورد نیاز صنعت آمادگی سرمایه‌گذاری برای اجرای خط انتقال و تکمیل طرح تصفیه‌خانه پساب را دارد و این آمادگی به صورت رسمی اعلام شده است.

احسانی اظهار کرد: دست کم ۱۰۰ لیتر بر ثانیه با اجرای طرح تصفیه‌خانه فاضلاب در سمنان برای صنعت این شهر تامین آب می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای راه اندازی این شهرک تاکنون افزون بر یکهزار قرارداد واگذاری امضا شده است، افزود: برخی از این واحد‌ها به دلایل مختلف از جمله مشکلات ناشی از نقدینگی، مستهلک شدن دستگاه‌ها و به‌روز نبودن فناوری و خطوط تولید و بدهی بانکی تعطیل شدند.

مدیر شهرک صنعتی منطقه سمنان با اشاره به تلاش‌های مسوولان استان برای فعال سازی واحد‌های در تملیک بانک ها، بیان کرد: طی بیش از یک سال گذشته ۹۵ درصد اراضی تملیکی با همکاری بانک‌های عامل به متقاضیان و صاحبان آن‌ها واگذار شد که اکثر آن‌ها راه اندازی شد و یا در حال راه اندازی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.