فرماندهی پلیس راه سرپل‌ذهاب گفت : متأسفانه طی پارسال ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند و این آمار یک فاجعه بزرگ در کشور ایران رقم می‌زند.

برومند نظری فرماندهی پلیس راه سرپل‌ذهاب گفت : در جهان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در تصادفات جاده‌ای، دو نفر کشته می‌شوند، اما در کشور ایران به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰ الی ۲۲نفر در تصادفات جاده‌ای کشته می‌شوند و این آمار در سال گذشته معادل ۱۷ هزارنفر بود که جان خود را از دست دادند و این آمار یک فاجعه بزرگ رقم می‌زند.

وی مشکلات راه و جاده‌ای را علل و عوامل وقوع بخشی از تصادفات عنوان کرد و افزود: متأسفانه عدم ایمنی وسیله نقلیه، نداشتن ایربگ خودرو، سرعت غیرمجاز و دیگر عوامل انسانی باعث افزایش آمار تصادفات و از بین رفتن جان سرنشین و راننده می‌شود.

فرمانده پلیس راه سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در سال گذشته، زائرین عتبات عالیات در ایام اربعین در حال برگشت از مرز، متأسفانه در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه با خستگی و کسالت رانندگی خود را به سمت خروجی از استان آغاز می‌کردند و همین موضوع باعث وقوع تصادفات و افزایش آمار مصدومین و کشته شدگان شد.

 نظری از زائرین خواهش کرد، در ایام اربعین امسال با توجه به حجم ترافیک جاده‌ای، پس از رفع خستگی، زمان مناسبی برای برگشت مسیر مورد نظر انتخاب کنند تا شاهد وقایع ناخوشایند نباشیم.

وی گفت: دو تیم انتظامی در مرز خسروی، دو تیم در گردنه بالاتاق و دو تیم سرمیل، یک تیم در خسروآباد و یک تیم در محور کمربندی سرپل‌ذهاب به قصر شیرین مستقر هستند و عبور و مرور زائرین و مسافرین نیز مورد رصد قرار می‌دهند و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی می‌شود.

وی خطاب به موکب‌داران و خادمین ایام اربعین گفت: در بحث کنترل و ترافیک زائرین در محور مواکب، از افراد با تجربه استفاده کنند، افراد خردسال با هیجان برخورد می‌کنند لذا احتمال وقوع حادثه افزایش می‌یابد، بنابراین در این رابطه دقت کافی داشته باشند و زمانی که هوا تاریک شد افرادی که در هدایت خودرو زائرین مشغول هستند از لباس شبرنگ استفاده کنند، تا قبل از حادثه، از وقوع تصادف جلوگیری کنیم .

برچسب ها: پلیس آگاهی ، پلیس راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.