لایروبی بیش از ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌ها در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای اردبیل از لایروبی بیش از ۲۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان خبر داد.

علی حیدری اناری امروز در جلسه ساماندهی رودخانه‌های اردبیل با اشاره به اهمیت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در استان گفت: جلوگیری از دخل و تصرفات غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها می‌تواند مانع از بروز خسارت و صدمات به اهالی شود و مشکلات این حوزه باید در اولویت قرار گرفته و نواقص موجود هم هر چه سریع‌تر رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎‌ای اردبیل می گوید: به‌رغم تخصیص اعتبارات محدود در بخش ساماندهی رودخانه‌ها، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در یک‌سال گذشته لایروبی و آزادسازی رودخانه‌ها را مورد توجه قرار داده و قرار است با تامین اعتبارات لازم تمام رودخانه‌های استان لایروبی شود.

او با تاکید بر لزوم تداوم برنامه‌های ساماندهی و آزادسازی رودخانه‌های استان افزود: در یک سوم طول رودخانه‌های استان عملیات روپرگذاری شامل بررسی عملیات نشانه‌گذاری حد بستر رودخانه‌ها و تالاب‌ها انجام شده و تکمیل آن با برآورد اعتبار یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در صورت تامین اعتبار لازم ۲۸ ماه طول خواهد کشید.

حیدری اناری همچنین با اشاره به افزایش مصرف آب آشامیدنی در اردبیل گفت: مصرف آب آشامیدنی در شهر اردبیل نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

او به کاهش ۴۰ درصدی سطح بارش‌ها نسبت به بلند مدت در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شاهد کاهش ۲۵ درصدی روان‌آب‌ها و افت شدید ذخایر مخازن‌ سدهای استان هستیم.

حیدری ترویج استفاده از دانش روز و فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف بهینه آب را از سیاست‌های اصلی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ذکر کرد و گفت: با وجود کاهش منابع آب نسبت به سال آبی گذشته شاهد افزایش ۱۲ هزار هکتاری کشت پاییزه در منطقه مغان بودیم که ضروری است کشاورزان مصرف بهینه آب را جدی بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.