رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر لزوم توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس در خانه‌های روستایی این استان تأکید کرد.

 سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه در جلسه ارائه و جمع‌آوری ایده‌های نو و جدید سازمان جهاد کشاورزی لرستان، اظهار داشت: در تمامی حوزه‌های مرتبط با کشاورزی، ایده‌های نو و جدید قابل‌اجرا می‌توانند تأثیر بسزایی در افزایش تولید و بهره‌وری داشته باشند.

وی ادامه داد: تقویت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی یکی دیگر از مسائل مهم و اساسی است و باید این حوزه موردتوجه و اهتمام قرار گیرد و بخش کشاورزی به بالاترین جایگاه خود برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، عنوان کرد: در زنجیره ارزش بخشی شهرستانی، استانی و ملی است و باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

شاهرخی، تصریح کرد: بایستی از تشکل‌های کشوری در این راستا بهترین استفاده را ببریم؛ زیرا آن‌ها اعتبارات و ظرفیت‌های خوبی دارند و باید به استان ورود کنند تا بتوانند زنجیره کشاورزی را تکمیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به‌ضرورت فعالیت در حوزه روستا محور گریزی زد و گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد و از این ظرفیت برای ارائه محصولات باکیفیت به مردم استفاده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: به‌راحتی می‌توان در روستا‌ها در حوزه گیاهان دارویی، مرغ خانگی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و… فعالیت‌های چشمگیری داشت.

شاهرخی با اشاره به توسعه گلخانه‌های کوچک‌مقیاس، اظهار کرد: خانه‌های روستایی محوطه‌های بزرگی به‌عنوان حیاط‌دارند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را به سمت گلخانه‌های کوچک‌مقیاس سوق دهید.

روستا بازار‌ها ایجاد شوند

وی افزود: با این اقدام علاوه بر ایجاد اشتغال برای روستاییان درآمدزایی حاصل می‌شود و زنجیره ارزش تقویت می‌شود و به‌راحتی محصولات به‌صورت مستقیم به بازار مصرف عرضه می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به‌ضرورت تشکیل تعاونی در شهرستان‌ها، عنوان کرد: تشکیل تعاونی در هر شهرستان با سرعت و جدیت پیگیری و فعال شود.

شاهرخی، افزود: با توسعه روستا بازار می‌توان کشاورزان و بهره‌برداران را برای تشکیل تعاونی تشویق کنیم و انگیزه‌های لازم را به آن‌ها القا دهیم.

وی تصریح کرد: در این راستا با مدیرکل کمیته امداد لرستان دیدار و گفتگو شده است و در راستای اشتغال روستاییان در حوزه روستا بازار آمادگی لازم برای حمایت‌های همه‌جانبه وجود دارد و به‌راحتی می‌توان از این ظرفیت و فرصت به وجود آمده استفاده کرد و به مطلوب‌ترین نتیجه دست پیدا کرد.

شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود به‌ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه کشاورزی گریزی زد و گفت: در حوزه‌های درمان، مدرسه‌سازی و… خیرین زیادی وجود دارند.

وی ادامه داد: هر چند در آستان قدس رضوی در حوزه قنوات از ظرفیت خیرین استفاده شده است لذا می‌توان از ظرفیت خیرین و کشاورزان دارای تمکن مالی در بخش‌های کشاورزی بهره گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد:، اما نکته مهم این است که خیرین با میل و رغبت شخصی پای‌کار باشند و بتوانند در تمامی حوزه‌ها یاری‌دهنده جهاد کشاورزی در جهت کمک به کشاورزان و توسعه بخش کشاورزی باشند.

شاهرخی، گفت: لازم است از ظرفیت استودیو کشاورز به بهترین نحو استفاده شود.

 

برچسب ها: گلخانه ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.