موافقت آمریکا با فروش سامانه موشکی صهیونیست‌ها به آلمان

آمریکا موافقت کرد تا رژیم صهیونیستی سامانه موشکی پیشرفته پیکان – ۳ را به نیروی هوایی آلمان بفروشد.

پس از موافقت مقامات آمریکایی با فروش سامانه موشکی صهیونیست‌ها به آلمان، برلین انتظار دارد سامانه پیکان-۳ تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ تحویل نیروی هوایی این کشور شود.

به گزارش فرانس ۲۴، به گفته مقامات صهیونیستی، آمریکا امروز پنجشنبه با فروش سامانه خِتْسْ-۳ (به معنی پیکان / Arrow) به آلمان موافقت کرد و راه را برای تحویل این سامانه دفاع موشکی در سال ۲۰۲۵ و استقرار کامل آن تا سال ۲۰۳۰ را هموار کرد.

قرارداد فروش این سامانه به کشور آلمان که بزرگترین فروش تجهیزات و صنایع جنگی رژیم صهیونیستی خواهد بود، به دنبال تقویت تسلیحاتی اروپایی در پاسخ به جنگ روسیه در اوکراین صورت می‌گیرد. این قرارداد به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار است که با احتساب سایر خرید‌های اضافی مرتبط، ارزش آن می‌تواند تا ۴ میلیارد دلار هم افزایش یابد.

در بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی آمده است که اسرائیل و آلمان برای شروع کار روی این طرح تعهد نامه‌ای را با پرداخت اولیه ۶۰۰ میلیون دلار امضا خواهند کرد و در ادامه مسیر، قرارداد کامل تا پایان سال ۲۰۲۳ آماده امضا خواهد شد.

این مجوز در حالی صادر شده است که رژیم صهیونیستی هفته هاست شاهد اعتراضات بی سابقه در سرزمین‌های اشغالی است و در کنار آن مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه که بخشی از آن به دلیل تحولات منطقه و جنگ اوکراین اتفاق افتاده گریبانگیر این رژیم شده است از این رو مقامات صهیونیستی به فرض تامین بخشی از کسری بودجه خود به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی هستند که برای این منظور دست به دامن آمریکایی‌ها شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
آمریکا می خواهد ثروت اروپا (طلا و ..) را تصاحب بشه و بیشتر به خودش وابسته بکنه. اسرائیل تو چه میگی!!! تو که مستمری ثابت داری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
آلمان می‌خواد بااینا چی‌کار کنه!؟ می‌خواد بگه منم دارم!!؟
آخرین اخبار