رئیس مرکز بهداشت چابهار گفت: کمپین واکسیناسیون سرخک تا ۳۱ مردادماه با هدف واکسینه کردن سه هزار و ۳۹۷ نوزاد در گروه سنی ۶ تا ۱۲ ماه در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های و خانه‌های بهداشت اجرا می‌شود.

 عبدالرسول خدمتی  اظهارکرد: واکسیناسیون سرخک در نوزادان و کودکان چابهاری به دلیل همجواری با کشور پاکستان اهمیت زیادی دارد چون سرخک نوعی بیماری ویروسی با قدرت سرایت بسیار بالا است که از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی منتقل می‌شود.

وی افزود: دوران نهفتگی بیماری سرخک حدودا ۲ هفته است که پس از آن با علائمی مانند تب، بی‌حالی و بی‌اشتهایی در کودکان بروز پیدا کرده و پس از آن با ظاهرشدن دانه‌های قرمزرنگ در صورت و گردن و سپس کل بدن ادامه می‌یابد که در موارد حاد و شدید می‌تواند منجر به مرگ شود.

رئیس مرکز بهداشت چابهار گفت: خوشبختانه این بیماری از طریق واکسیناسیون به‌ موقع کودکان قابل‌ پیشگیری است و به همین منظور کمپین واکسیناسیون سرخک با هدف پیشگیری از شیوع بیماری و مقاوم‌سازی کودکان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین گروه سنی یک تا پنج سال که واکسن سرخک یک‌سالگی و ۱۸ ماهگی را دریافت نکرده‌اند نیز می‌بایست هرچه سریع‌تر واکسن سرخک را دریافت کنند.

خدمتی اظهار کرد: هم اکنون تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای این به‌کارگیری شده و امیدواریم با توجه‌ به تجربیات گذشته ایمن‌سازی جمعیت هدف این کمپین به طور کامل انجام گیرد.

برچسب ها: سرخک ، مرکز بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار