ضعف اطلاع رسانی مانع تبیین خدمات درمانی دولت به مردم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متاسفانه ضعف در اطلاع رسانی مانع تبیین و انعکاس خدمات این عرصه به مردم می‌شود.

علی محمدیان اظهار کرد: ضعف‌هایی در حوزه اطلاع رسانی از جانب دانشگاه علوم پزشکی هست و در کل جامعه پایین بودن سواد رسانه ای و برخی حواشی ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی نیز، گاه مانع اطلاع رسانی دقیق از خدمات برجسته بهداشت و درمان به مردم می‌شود.

او افزود: در شبکه گسترده بهداشت و درمان استان، خدمات بسیار خوبی در سطوح مختلف به صورت شبانه روزی به مردم ارایه می‌شود اما فضای اطلاع رسانی به صورتی است که با یک مطلب یا حاشیه سازی غیرمستند در فضای مجازی، خدمات انجام گرفته به چشم نمی‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: وقتی یک پزشک و جراح حاذق در اتاق عمل قدیمی بیمارستان فاطمی اردبیل روزانه دهها عمل جراحی موفقیت آمیز انجام می‌دهد باید از او قدردانی شود و به صورت کلی برای تنویر افکار عمومی از خدمات جامع بهداشت و درمان در استان اردبیل، به ارتباط متقابل با رسانه‌های رسمی و متعهد نیاز داریم.

محمدیان تصریح کرد: در برخی کشورها سواد رسانه ای، تولید محتوا، تحلیل و تفکر نقادانه و مسائل رسانه ای دیگر در مدارس آموزش داده می‌شود و تقویت دانش رسانه ای مردم، بهترین راهکار برای تمییز اخبار درست از نادرست است.

او گفت: متاسفانه بار روانی اخبار منفی غیرمستند، اجتناب ناپذیر است و معاندان و مخالفان نظام اسلامی نیز مدام در حال بمباران خبری افکار عمومی هستند و در مقابل این هجمه ها باید اخبار مثبت و مستند از خدمات ارائه شده انتشار یابد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.