سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی هرمزگان حدود سه برابر افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: متوسط سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی تا قبل از دولت سیزدهم، ۳۷ صدم مترمربع بود که اکنون تا حدود سه برابر رشد داشته است.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: سرانه فضا‌های ورزشی دانش‌آموزی در هرمزگان نزدیک به ۳۵ سال، حدود ۳۷ صدم مترمربع بود که در حدود یکسال و نیم این رقم یک دهم اضافه شده که حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

او گفت: باتوجه به اینکه استان هرمزگان جزو استان‌های مرزی و در معرض آسیب‌های اجتماعی هستیم، بنابراین رسیدن به این برای استان اتفاق بزرگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: از آنجایی که هرمزگان جزو استان‌های گرمسیری بوده، نیاز به توسعه فضا‌های ورزشی به‌ویژه فضا‌های سرپوشیده از جمله برای دختران، احساس می‌شد که در قالب طرح «شهید سلیمانی» اعتبارات خوبی را در این خصوص جذب و اقدام به احداث این‌گونه فضا‌ها کردیم.

قویدل گفت: هشت سالن ورزشی سرپوشید، ۵۰ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای و همچنین ۳۵ زمین بازی‌های ساحلی در قالب طرح شهید سلیمانی درحال تکمیل است که سعی داریم در سفر رییس جمهور این فضا‌ها را افتتاح کنیم.

او گفت: اگر بتوانیم در کنار بُعد آموزش، در حوزه فرهنگی، تربیتی و ورزشی نیز اقدامات قوی در مدارس انجام دهیم، این مساله در آینده استان به لحاظ نیروی انسانی و سلامت نسلی که اکنون در حال فعالیت هستند، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.