امام جمعه موقت گرگان با گرامیداشت سالروز صنعت دفاعی کشورگفت: امروز پیشرفت این صنعت در کشورتجلی امید و تبلور اقتدار نظام در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام قربانعلی برقرار روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گرگان مرکز استان گلستان، گفت: ما همواره قدردان دستاورد‌های فرزندان این مرزو بوم در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت دفاعی برای حفاظت از انقلاب اسلامی و امیدآفرینی در کشور هستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه سرمایه گذاری برای امید آفرینی در جامعه، گفت: دشمنان ایمان و امید مردم را هدف قرار داده اند چراکه آن‌ها از اسلام ضربه خورده و تلاش دارند که از راه‌های مختلف مردم ما را ناامید کنند.

حجت السلام برقرار تاکید کرد: در دین اسلام برای امید آفرینی در جامعه، آیه‌های قرآنی و روایات فراوان داریم که ناامیدی در مکتب توحید معنی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود این الگو در دین اسلام، وظیفه مومنان این است که با تمام قدرت در برابر توطئه دشمنان با هوشیاری، ایستادگی کرده و تاثیر مثبت آن را در زندگی و پیشرفت کشور خواهیم دید.

خطیب نماز جمعه شهر گرگان با اشاره به نامگذاری سی ام مرداد روز جهانی مسجد، افزود: مسجد از دیدگاه ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) از ویژگی‌های منحصر به فرد برخوردار بوده و در این مکان مذهبی باید برپایی نماز، یاد خدا، ترگ گناه و پاسخگوی علمی برای شرکت کنندگان آن باشد.

رییس سازمان اتکا کشور هم پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان هم با اشاره با به تامین امنیت غذایی کشور، گفت: وزارت دفاع در این راستا هم سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم با با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی فراهم کرده است.
مرتضی اعلمی افزود: این وزارتخانه همراه با سایر دستگاه‌های مرتبط، برای ارتقا و صیانت از امنیت غذایی کشور منطبق با سند راهبردی غذایی تلاش دارد.

به گفته وی اکنون سازمان اتکا تعدادی از محصولات غذایی حلال را تولید و به کشور‌های مقصد صادر می‌کند.

مدارس استان گلستان پیشقدم در برگزاری نماز جماعت

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان هم در قبل نماز عصر جمعه در جمع نمازگزاران، گفت: این استان در برگزاری نماز جماعت در مدارس پیشقدم در استان‌های کشور است.

سیدرضا نظری افزود: در این استان حضرت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده، ولی فقیه آن هر روز دوشنبه درایام سال تحصیلی در یکی از مدارس حضور می‌یابد و ضمن برگزاری نماز جماعت، به گفتگو با دانش آموزان می‌پردازد.

وی گفت: با توجه به اهمیت نماز در مدارس، از والدین خواست که در منزل نسبت به انجام این فریضه الهی اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر عملیاتی شدن پروژه محور در مدارس متوسطه استان و کارِآفرینی برای دانش آموزان، گفت: این طرح هم در برخی از مدارس استان عملیاتی شده و دانش آموزان به درآمد ماهانه ۵۰ میلیون ریال دست یافته‌اند.

وی از بهره‌برداری از ۷۰ طرح ورزشی در مدارس استان در سال گذشته خبر داد و افزود: این اداره کل امسال هم اجرا و بهره‌برداری ۳۰ طرح ورزشی جدید را مدارس استان پیگیری می‌کند.

به گفته وی در استان گلستان ۴۰۰ هزار دانش آموزان با ۲۴ هزار فرهنگی وجود دارد.
منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.