مدیر روابط عمومی سازمان سنجش گفت: انتخاب یک رشته در اولویت اول یا آخر هیچ تاثیری در شانس قبولی نخواهد داشت.

با اعلام نتایج و کارنامه نهایی داوطلبان کنکور، سوت آغاز انتخاب رشته به صدا در می آید. با قرار گرفتن دفترچه انتخاب رشته روی سایت سازمان سنجش، داوطلبان مشغول به چیدن کد رشته محل ها بر اساس اولویت بندی مد نظر خود می شوند.

در همین راستا، علیرضا کریمیان، مدیر روابط عمومی سازمان سنجش گفت: داوطلبان باید بازار کار رشته انتخابی و آینده نگری نسبت به انتخاب آن را به دقت مد نظر داشته باشند.

به گفته وی اولویت بندی کد رشته های انتخابی باید بر اساس علاقه، توانایی و موقعیت جغرافیایی باشد.

او ادامه داد: انتخاب یک رشته در اولویت اول یا آخر هیچ تاثیری در شانس قبولی داوطلب نخواهد داشت.

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: داوطلبان با توجه به تغییرات برخی از قوانین و اضافه شدن کد رشته محل های جدید ، حتما باید دفترچه راهنمای انتخاب رشته را به طور کامل مطالعه کنند.

او اضافه کرد: با توجه به این که گزینش در برخی از رشته ها استانی یا ناحیه ای است؛ داوطلبان باید به نحوه پذیرش رشته ها توجه لازم را داشته باشند.

کریمیان گفت: داوطلبان باید انتخاب رشته را بر اساس نمره کل، رتبه و وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف مندرج در کارنامه انجام دهند.

او افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته به این موضوع توجه داشته باشند که برای انتخاب کد رشته محل خارج از محل سکونت خود باید به مسائلی مانند زندگی در خوابگاه و شهر دیگر و حتی رفت و آمد به شهر مد نظر توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
چرا دولت مدرسه ها رو غیر انتفاعی میکنه و خوبگاه دانشگاه ها رو هم حذف؟ ؟
آخه چی باعث شده که فکر کنن همه ی مردم دارن تو پول غلت میزنن؟
Iran (Islamic Republic of)
Unknown
۱۰:۵۰ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
جالبه که هیچ دانشگاهی خوابگاه نداره. دانشگاه رفتن شده مال پولدارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
کدوم خوابگاه مگر دانشگاه ها خوابگاه دارن نوشته عدم‌تعهد در قبال خوابگاه یا فاقد خوابگاه کدوم کارتون درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
سازمان سنجش با سؤالات تدریس نشده از جرائم سازمان یافته است که متوجه پیگیری قضایی نیست. سازمان سنجش حتما با پیگیری قضایی مواجه خواهد شد .رتبه علمی یک مدرسه بر اساس مطالب مبهم نیست به آن شکل که شغل نیز بر‌ اساس مطالب مبهم نیست .مهندسی سازمان سنجش برای قبول نشدن شما به دانشگاه دولتی است . آموزش سؤالات قبل از امتحان به معنای تعلیم و امتحان است .کار سازمان سنجش در شرایط فعلی دگر آزاری عمدی می‌باشد.
مجلس و دولت از عوامل گرانی منزل و ماشین و امکانات مهم هستند چون باعث تحریم بودند و لذا بی کفایتی آنها معلوم هستند ‌. یارانه ۴۰۰ ای نیز کفایت اقتصادی رفاهی ندارد . هزینه اضافه تحریم را عوامل‌ تحریم پرداخت نمایند . مسؤلان واقعا بی کفایت هستند .دچار فریب نشوید .

خوشبخت و رستگاری حق شما است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
داوطلبان باید بازار کار رشته انتخابی و آینده نگری نسبت به انتخاب آن را به دقت مد نظر داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
سلام
نتایج دبیری ها قرار شد حداکثر 15 روز بعد از آزمون اعلام شود یعنی 26 مرداد الان 28 مرداد هستیم واقعاً متاسفم برای سازمان سنجش الحق و النصاف باید پور عباس برکنار شود
آخرین اخبار