افزایش تعداد ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از انعقاد قرار داد ساخت سه هزار و ۴۳۷ واحد جدید در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

روستا در نشست شورای مسکن با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۶۷ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، گفت: سه هزار و ۴۳۷ واحد جدید انعقاد قرارداد شده و احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر لزوم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی تاکید کرد و افزود: بانک‌های استان تاکنون ۱۸۵ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده اند.

وی با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات راضی کننده نیست، ادامه داد: انتظار می‌رود بانک‌ها مشارکت بیشتری در طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند تا در اجرای این طرح به نقطه مطلوب برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های آب و برق، خدمات عمومی و سرانه آموزشی در طرح‌های طرح نهضت ملی مسکن دیده شود، تاکید کرد: راه و شهرسازی ظرف یک هفته مهلت دارد سرانه عمومی و آموزشی را در این طرح‌ها اعمال کند.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی برای نظارت بر عملکرد مشاوران املاک خبر داد و گفت: ۵۹۸ بازدید از واحد‌های املاک استان انجام که ۲۵ واحد پلمب شد.

روستا افزود: در این بازدید‌ها همچنین ۸۶ واحد اعمال قانون شد و برای آن‌ها حکم پرداخت جریمه صادر شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این جلسه گفت: بیش از یازده هزار مسکن ملی و دو هزار مسکن بازآفرینی در استان در حال ساخت است.

راستا با بیان اینکه سه هزار واحد مسکونی جدید نیز در استان احداث می‌شود افزود: برای ساخت ۱۰ هزار واحد دیگر درحال پیگیری هستیم.

وی ادامه داد: ساخت این مسکن‌ها از آورده هر شخص و تسهیلات بانکی به مبلغ ۵۵٠ میلیون به ازای هر واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همکاری نکردن بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان را مشکل اصلی ساخت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.