وزیر دفاع پاکستان گفت اگر طالبان نسبت به حملات از خاک افغانستان علیه پاکستان به تعهدات خود عمل نکند، پاکستان از زور استفاده می‌کند.

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان نسبت به حملات به این کشور از خاک افغانستان هشدار داد: در صورت دستیابی به شواهد مستند مبنی بر هماهنگی حملات از خاک افغانستان علیه پاکستان، اسلام‌آباد برای دفاع از خاک خود به زور متوسل می ‌شود.

خواجه محمد آصف افزود اگر طالبان به تعهدات خود عمل نکند، پاکستان از زور استفاده می‌کند.

وی افزود: پس از سفر اخیرش به کابل در ۳ حوت ۱۴۰۱ و به رغم درخواست‌ها از طالبان افغانستان، حملات تحریک طالبان پاکستان در خاک این کشور افزایش یافته است.

 وزیر دفاع پاکستان مدعی شد که بیشتر این حملات از خاک افغانستان صورت گرفته است و طالبان باید مسئولیت آن را بپذیرد و به تعهدات خود عمل کند.

خواجه محمد آصف همچنین با اشاره به فتوای اخیر منسوب به ملاهبت‌الله آخندزاده درباره حرام بودن جنگ در پاکستان پیش بینی کرد که با توجه به روابط مشترک دو گروه طالبان افغانستانی و پاکستانی و رهبری مشترک آنان در دهه های گذشته این فتوا می تواند «تأثیرگذار » باشد.

پیش از این نیز وزیر دفاع پاکستان در واکنش به اظهارات سخنگوی طالبان تأکید کرد بدون همکاری افغانستان نیز گروه‌های تروریستی را از خاک این کشور ریشه کن خواهیم کرد.

مجاهد ضمن رد فعالیت تحریک طالبان پاکستان از خاک افغانستان گفته بود افغانستان نباید به دلیل مشکلات امنیتی در پاکستان ملامت شود، عوامل این ناکامی‌ها باید در داخل پاکستان جستجو شود.

برچسب ها: طالبان ، داعش ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار