قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آماده‌باش حوزه‌های درمان، بهداشت و فوریت‌های پزشکی کرمانشاه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین خبر داد.

افشین باقرزاده قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای ماه صفر تا هجدهم شهریور ماه برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین، گفت : هماهنگی‌های لازم از اسفند سال گذشته در حوزه‌های درمان، بهداشت و فوریت‌های پزشکی انجام شده است.

وی درباره اقدامات معاونت درمان، افزود: همه بیمارستان‌های استان کرمانشاه به‌ویژه بیمارستان‌های در مسیر پیاده‌روی اربعین در محور‌های کنگاور و اسلام آبادغرب آمادگی لازم از نظر پذیرش بیمار، ذخیره‌سازی دارو و تجهیزات مصرفی و آمادگی برای مواجهه با شیوع یک اپیدمی را دارا هستند.

باقرزاده با بیان اینکه بیمارستان‌ها از نظر پوشش نیروی تخصصی و امکانات مورد نیاز تجهیز شده‌اند، خاطرنشان کرد: امسال هماهنگی‌های بهتری انجام شده و در این میان در مرز خسروی کار‌های خوبی صورت گرفته تا زوار با آسودگی خیال بیشتری به زیارت اربعین بپردازند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تلاش برای رفع نواقص سال گذشته و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به بیماران خبر داد و گفت: همه بیمارستان‌های سطح شهر کرمانشاه نیز برای پوشش بیمارستان‌های شهرستانی آمادگی دارند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: برآورد می‌شود امسال سه تا چهار برابر جمعیت سال گذشته از استان کرمانشاه به زیارت امام حسین (ع) مشرف شوند برهمین اساس برای پوشش این جمعیت برنامه‌ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه با هماهنگی معاونت بهداشتی اقدامات پیشگیرانه به‌صورت سخت‌گیرانه تری انجام شده، عنوان کرد: توصیه‌های بهداشتی و موارد پیشگیری از گرمازدگی از طریق معاونت بهداشتی به زوار آموزش داده شده و با توزیع پمفلت در مبادی ورودی ادامه خواهد یافت.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: زوار در صورت مشاهده موارد بیماری یا گرمازدگی خود را سریع‌تر به مراکز بهداشتی و درمانی برسانند که از مبادی ورودی تا خروجی به تعداد کافی مستقر خواهند شد.

باقرزاده از آمادگی آزمایشگاه‌های بیمارستانی، مراکز بهداشتی و درمانی و آزمایشگاه‌های مرکزی خبر داد و اذعان کرد: در اورژانس‌های بیمارستانی نیز اتاق‌های ایزوله برای جداسازی بیماران عفونی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه معاونت بهداشتی در مبادی ورودی و در طول مسیر پیاده‌روی اربعین بر نحوه توزیع مواد غذایی با جدیت و سخت گیری نظارت به‌عمل خواهد آورد، گفت: برای مسیر برگشت زوار اربعین هم برنامه‌ریزی‌های لازم به‌ویژه در نقطه صفر مرزی انجام شده است.

باقرزاده تصریح کرد: بیمارستان‌های صحرایی ارتش و سپاه با تجهیزات کامل و نیروی تخصصی تقویت شده‌اند تا در صورت بروز کوچکترین مساله‌ای مداخله سریع انجام شود علاوه بر بیمارستان‌های سرپل‌ذهاب و قصرشیرین در منطقه مرزی، سایر بیمارستان‌ها آمادگی کامل دارند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.