برداشت ۱۰ هزار تن رطب و خارک در خوزستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان میزان رطب و خارک برداشت شده از سطح نخلستان‌های استان را ۱۰ هزار تن اعلام کرد.

محمد حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: سطح نخلستان‌های خوزستان ۴۲ هزار هکتار است که ۳۶ هزار هکتار از نخیلات بارور هستند.

او می‌گوید: از ابتدای فصل برداشت رطب و خارک تاکنون، از سطح ۱۰ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

حسنی نسب گفت: ۳۰ رقم رطب در خوزستان برداشت و به بازار مصرف ارسال می‌شود، پیش بینی می‌شود بیش از ۲۸۰ هزار تن محصول از نخیلات استان برداشت شود که ۶۵ هزار تن خارک و رطب خواهد بود.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکنون بیشترین میزان برداشت خارک و رطب در شهرستان‌های شادگان و آبادان بیشتری ثبت شده است.

او می‌گوید: حدود ۶۰ درصد خارک و رطب به صورت تازه خوری در استان مصرف می‌شود، برداشت این محصول تا اواسط آبان ماه امسال ادامه دارد. 

حسنی نسب شرایط نخلستان‌های استان را مطلوب توصیف کرد و گفت: چنانچه در ادامه روند رسیدگی محصول تنشی به نخیلات وارد نشود، انتظار می‌رود، میزان محصول نسبت به سال قبل افزایش یابد. 

او می‌گوید: باتوجه به مزیت تجاری ارقام خرمای در حال توسعه خوزستان، در سال‌های اخیر خارک و رطب استان در معرفی و عرضه با استان‌های مختلف کشور، به بازار‌های جدید نظیر ترکیه نیز راه پیدا کرده است.

حسنی نسب درخصوص اشتغالزایی در این زمینه گفت: در حال حاضر ۲۳ هزار نفر بهره بردار به طور مستقیم در نخلستان‌های استان مشغول به کار هستند و حدود ۲۰هزار نفر دیگر نیز در زنجیره برداشت، بسته بندی و صادرات خرمای استان اشتغال دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.