زهرا شمساحسان عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه محله طرشت متاثر از احداث بزرگراه شیخ فضلالله نوری (در دهه ۵۰) به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، گفت: با توجه به گذشت زمان دغدغه اتصال این دو محله برای ساکنان مطرح شد و به همین دلیل زیرگذر خیابان چوبتراش در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضلاللهنوری، نقش پیوند دهنده محلات طرشت شمالی و جنوبی در مقیاس دسترسی محلی ایفا کرد.
شمساحسان ادامه داد: این زیرگذر در وهله نخست، به عنوان کانال عبور آب طراحی شده بود که با توجه به ساماندهی مسیل آبهای زیرزمینی در حال حاضر به عنوان زیرگذر ترافیکی مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق بازدید میدانی، رمپِ ورودی و خروجی بلوار چوبتراش به زیرگذرِ بزرگراه شیخ فضلاللهنوری شیب قابل ملاحظهای دارد و ارتفاع این زیرگذر بسیار ناچیز است به نحوی که هر ماشینی امکان عبور از آن را ندارد. همچنین حین بارش، این زیرگذر با مشکلات فراوان مواجه میشود.
وی با طرح این سوال که جای پرسش باقی است، "چرا این کانال که خارج از اصولِ سلسله مراتب شبکه معابر شهری بوده همچنان به عنوان مسیر حمل و نقلی مورد استفاده قرار گرفته است؟ " خاطرنشان کرد: ضرورت دارد معاونت حمل و نقل در راستای اصلاح هندسی دور برگردانِ واقع در بلوار چوب تراش اقدامات جدی و بلند مدت داشته باشد. همچنین در کوتاه مدت، در راستای جلوگیری از تبعات منفی برای این محدوده مقوله تعریض و ایمنسازی زیرگذر در مقیاس محلی تعیین تکلیف کند.
شمساحسان اظهار داشت: با توجه به موارد فوق الذکر و ضرورت جلوگیری از پیامدهای منفی استفاده غیرمعمولِ حمل و نقلی از کانال زیرگذر چوبتراش از شهرداری تهران انتظار دارم تمامی برنامه ریزیها و مداخلات این محدوده را با هدف افزایش رفاه و آسودگی بیشتر شهروندان پیگیری کند و گزارش منسجم از طرح ساماندهی زیرگذر چوبتراش در صحن شورا ارائه کنند.
انتهای پیام/