وزیر نیروی ایران گفت سنجش‌آب در دهراوود نشان داد خشک‌سالی در افغانستان جدی است.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی ایران گفت بازدید کارشناسان ایرانی از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود نشان داد که خشک‌سالی در افغانستان جدی است. 

محرابیان افزود اطلاعات تکمیلی را در این مورد باید وزارت خارجه‌ آن کشور بدهد. 

محرابیان افزود به نسبت میزان بارشی که در کشور افغانستان شده، در منطقه‌ حوضه‌ آبریز هیرمند، ایران دارای سهم بوده و این سهم حق قانونی ما است که مطالبه می‌کنیم.

پس از مذاکرات طولانی بین ایران و طالبان بر سر حق‌آبه‌ ایران از رود هلمند، در بیست‌ویکم ماه جاری خورشیدی حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل از بازدید کارشناسان ایران از مرکز سنجش‌آب در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان خبر داد.

پس از آن، وزارت خارجه‌ طالبان بازدید هیأت ایرانی از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود را تأیید کرد و گفت این هیأت سال جاری را به‌دلیل خشک‌سالی ناشی از تغییرات اقلیمی، به تدوام سال‌های گذشته، کم‌آب‌تر از سال نورمال آبی ارزیابی کرده است.

با گذشت بیش از ده روز از بازدید این هیأت از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود، تا اکنون گزارش رسمی آنان منتشر نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۱۳:۰۳ ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
درهمین ماه اخیر ده سیل درکابل ومیدان وردک وجاغوری وبامیان وغیره امد که تمام اب ان داخل دریای کابل ورود هیرمند می شود .طبق تصاویر ماهواره هم به اندازه پنج برابر سیستان آب در دریای هلمند ذخیره دارند .حقابه مردم سیستان را که نتوانستید.برایشان بگیرید تازه با ساختن دیوار مرزی بطول یک کیلومتر قبل مرز زمین هایشان هم با کیلومترها خاک ایران درپشت دیوار هم دست طالبان افتاده .که حتی مولوی گرگیج به طالبان گفته آب که بشان ندادید دیگر چرا زمین های مردم بلوچ سیستان را هم گرفته اید.
آخرین اخبار