سرپرست طرح اجرای حفاری تونلهای مکانیزه و سازههای جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابنسینا خط دو متروی اصفهان با بیان اینکه درصد پیشرفت فیزیکی طرح برابر با ۷۴.۸۶ است، گفت: ٢۴٧ نفر کارگر و مهندس در دو شیفت ٢٤ ساعته برای انجام عملیات اجرایی این طرح مشغول کار هستند.
علی فناییپور با اشاره به اجرای حفاری تونلهای مکانیزه و سازههای جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابنسینا افزود:: عملیات اجرایی این طرح شهریور ماه سال ۹۶ آغاز شده و در حال اجرا است.
او گفت: طول حفاری انجام شده هر دو تونل در این طرح ۱۰ هزار و ۶۸۷ متر و حجم خاک تونلها ۴۱۱ هزار و ۸۷ متر مکعب بوده و ۶۶ هزار و ۲۵۵ متر مکعب بتنریزی انجام شده است.
فنایی پور گفت: از ویژگیهای حفاری تونلهای این بخش، حفاری همزمان دو تونل بهصورت دوقلو به قطر داخلی ۶ متر با دستگاههای حفار TBM به صورت EPB است.
او گفت: این طرح مهر ماه ۱۴۰۳ به پایان میرسد و این خط شامل دو تونل با قطر داخلی شش متر، بهصورت مکانیزه و به وسیله دو دستگاه TBM احداث خواهد شد.
فنایی پور خاطرنشان کرد: علاوه بر دو تونل اشاره شده، ١٧ عدد کراس پسیج و یک عدد کراس اور نیز حین عملیات اجرایی به صورت موازی با عملیات حفاری تونلها مطابق با برنامه زمانبندی طرح احداث خواهد شد.
سرپرست طرح اجرای حفاری تونلهای مکانیزه و سازههای جنبی حدفاصل ایستگاه دارک تا ایستگاه ابنسینا خط دو متروی اصفهان گفت: دستگاههای حفار، توسط شرکت هرنکنشت آلمان (HK) ساخته شده و پس از اجرای خط یک در انبار کارفرما (کارگاه تولید سگمنت) تحویل شرکت سابیر بینالملل برای اورهال و حمل به شفت ورودی دارک قرار گرفته است.
او اضافه کرد: عملیات اجرایی احداث ایستگاه، پس از حمل و انجام عملیات مونتاژ، از محل شفت ورودی دارک آغاز شده و با عبور از ایستگاههای پیشبینی شده در محل شفت ابنسینا به اتمام خواهد رسید و دستگاههای حفار در این محل دمونتاژ خواهد شد.
منبع: ایمنا