مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف و توقیف ۶ هزار و ۱۱۶ قلم انواع دارو‌های مخدر، روانگردان و رژیمی در استان خبر داد.

کیومرث رحیمی مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کشف و توقیف ۶ هزار و ۱۱۶ قلم انواع دارو‌های مخدر و روانگردان با منشا گیاهی و شیمیایی و مکمل‌های رژیمی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت : اغلب آن‌ها متادون، شربت تریاک و شیشه بوده است. 

مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این دارو‌های غیرمجاز با همکاری نیروی انتظامی کشف شده که دارو‌های شیمیایی به غیر از روانگردان شامل ۴ هزار و ۸۲۳ قلم به ارزش ریالی یک میلیارد ریال بوده است. 

وی گفت: دارو‌های با منشا گیاهی یکهزار و ۲۶۴ قلم به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال و دارو‌های تحت کنترل موادمخدر روانگردان شامل یک‌هزار و ۷۳۳ قلم به ارزش ۸۲ میلیون ریال بوده است. 

رحیمی ادامه داد: مکمل‌های رژیمی دارویی ۲۹ قلم به ارزش ۶۶ میلیون ریال بوده است. 

وی با اشاره به اینکه طی این مدت بیش از ۳۰۰ مورد بازرسی انجام شده گفت: با توجه به بازرسی‌های انجام شده این قرص و دارو‌ها اغلب در عطاری‌ها کشف شده است.

 مدیر نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مجوز فعالیت عطاری‌ها از این معاونت صادر نمی‌شود، افزود: تعداد زیادی از این واحد‌ها بدون صدور پروانه در حال فعالیت هستند.

 وی گفت: معاونت غذا و دارو از مراکز عرضه فرآورده‌های سلامت محور شامل داروخانه‌ها، شرکت‌های پخش دارویی، عطاری‌ها، باشگاه‌های ورزشی، فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی و عمده فروشی‌های مواد غذایی بازرسی انجام می‌دهد. 

رحیمی گفت: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف از مراکز عرضه فرآورده‌های سلامت محور با شماره ۰۸۳۳۴۲۷۸۵۴۱ تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.