مساجد خراسان جنوبی بودجه دولتی ندارند و به طور کامل با کمک خیران اداره می شوند.

حجت الاسلام مطهری مقدم مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت:  مساجد در استان ردیف اعتباری ندارند و به وسیله کمک‌های مردمی، خیرین و نذر و نذورات اداره می‌شوند.

او افزود: امسال یک ردیف بودجه برای سه خراسان توانستیم بگیریم که البته هنوز به دست ما برای تقسیم بین مساجد نرسیده است.

حجت الاسلام مطهری مقدم بیان کرد: امور مساجد متولی واحدی در سطح کشور ندارد تا از حق و حقوق مساجد دفاع کند و ظرفیت‌های مساجد را ریل گذاری و تقویت کند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در تلاش هستیم تا بتوانیم ردیف بودجه‌ای مشخصی برای مساجد بگیریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های زیاد آن در جهت‌های مختلف در جامعه استفاده کنیم و کنش گری اجتماعی داشته باشیم.

پشتیبانی کم از خادمین مساجد 

حجت الاسلام مطهری مقدم مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: خادمین مساجد حمایت و پشتیبانی مشخصی ندارند و بودجه‌ای تحت عنوان آن نداریم.

او افزود: از سال ۹۸ نیز بیمه خادمین قطع شده است که پیگیر برقراری مجدد آن هستیم، اما همچنان به نتیجه نرسیده ایم.


بیشتر بخوانید


مطهری مقدم بیان کرد: متولی واحدی وجود ندارد تا از حقوق مساجد دفاع کند و بودجه‌ای تحت عنوان پشتیبانی خادمین، اعزام مبلغ و یا دیگر موارد نداریم.

 منبر و مساجد مهم‌ترین رسانه است

حجت الاسلام مطهری مقدم مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد  خراسان جنوبی گفت: مساجد مهم‌ترین رسانه برای آگاه سازی مردم است و ظرفیت‌های زیادی برای افزایش سطح علمی و مذهبی افراد دارد.

او افزود: رویکرد ما بر این است تا  مساجد علاوه بر نماز و عبادت، کارکرد‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تربیتی و ظرفیت‌های این چنینی دیگری داشته باشد.

حجت الاسلام مطهری مقدم بیان کرد: دوره‌هایی برای ائمه جماعت مساجد برگزار می‌کنیم تا با استفاده از برنامه‌های خلاقانه ارتباط خوبی با نمازگزاران و افراد برقرار کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: به طور مثال ۹۲ مسجد در بیرجند وجود دارد که ۲۵ تا ۳۵ مسجد قابلیت این را دارند تا کنش گری اجتماعی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.