مدیرکل بهزیستی کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان پنج معاونت تخصصی دارد از بهره‌مندی ۱۸۹ هزار کرمانشاهی از خدمات تخصصی بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد.

بهزاد شهبازی مدیرکل بهزیستی کرمانشاه از وظایف و اقدامات پنج معاونت خود شامل چهار حوزه تخصصی در بخش توان بخشی، مشارکت مردمی، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی و یک حوزه عمومی در بخش توسعه یاد کرد.

تعداد مأموریت‌ها، اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت در جامعه، فعالیت دفاتر مشاوره در حوزه طلاق، خود کشی، خانوادگی و اعتیاد و…، راه اندازی و نگهداری تعداد سرپناه‌ها در استان، ساماندهی معتادین متجاهر، اقدامات انجام شده در حوزه سالمندی، مسکن و اشتغال مددجویان، جوانی جمعیتی و ساماندهی کودکان، زنان و دختران بی سرپرست از جمله مطالبی بود که مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه به شرح آن‌ها پرداخت.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک سازمان پر مأموریت ۵۲ مأموریت در شرح وظایف خود دارد، اظهار کرد: این سازمان ۱۶۱ ریز مأموریت داشته که در حوزه آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد پیشگیری و درمان، مرکز درمانی ماده ۱۵ و ۱۶ و صیانت از معتادین به طور جدی دنبال می‌شود.

شهبازی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۱۸۹ هزار نفر در استان کرمانشاه از خدمات تخصصی سازمان بهزیستی در حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنند و این افراد لزوماً مددجو نبوده بلکه تنها تعداد ۵۰ هزار نفر مددجوی این سازمان هستند.

وی با بیان اینکه در معاونت پیشگیری فعالیت‌های حوزه پیشگیری در انواع آسیب‌ها دنبال می‌شود، تصریح کرد: یکی از پیگیری‌های انجام شده مربوط به معلولیت و پیشگیری از آن است و به دنبال پیشگیری از اینکه نوزادی به طور معلول از مادر متولد نشود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به ازای هر فرزند معلولی که به دنیا می‌آید ۲۵ درصد احتمال معلول بودن فرزند دوم و ۵۰ درصد معلولیت برای فرزند سوم به شرط معلولیت ۲ فرزند نخست وجود دارد که در این مجموعه پیشگیری‌ها از ۱۳ تا ۵۰ میلیون تومان برای هر آزمایش ژنتیک هزینه خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.