ضرورت ساخت مسجد در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر ساخت مسجد در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و گفت: در سالهای گذشته در زمینه ساخت مسجد در این استان کم کاری شد.

نماینده، ولی فقیه در این استان در همایش جهانی مسجد گفت: مسجد پایگاه اسلام و مسلمانان، عبادتگاه و جایگاهی فرهنگی در جامعه اسلامی است.

آیت الله حسینی افزود: اولین کار پیامبر بعد از هجرت برای شکل گیری حکومت اسلامی و سیاست گذاری ساخت مسجد بود و در مسجد همه مدیریت‌های مختلف جامعه مانند رهبری های اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شد.

نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه در محله‌ای که مسجد است مسجد در آن محله مایه خیر و برکت می‌شود، عنوان کرد: یک بخش مسجد عبادت و بخش دیگر ایجاد وحدت بین مسلمانان و آگاهی نسبت به احوال همدیگر است.

آیت الله حسینی با تاکید بر اینکه مساجد باید پایگاه مبارز با فساد و آسیب‌های اجتماعی باشد از کم کاری برای ساخت مسجد در استان انتقاد کرد و گفت: در برخی از مناطق یاسوج مسجد وجود ندارد و در سالهای گذشته در زمینه ساخت مسجد سهل انگاری هایی شد و ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ سازی شود.

نماینده، ولی فقیه گفت: گاهی خیرانی از استان اصفهان در کهگیلویه و بویراحمد مسجد می‌سازند، و می طلبد خیران هم استانی نیز در این زمینه اقدام کنند.

آیت الله حسینی افزود : هر چه ارتباط جوان‌ها و نوجوانان با مسجد بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی اخلاقی در جامعه کمتر می‌شود زیرا مسجد ابزار و ظرفیت خوبی برای جذب جوانان است.

همچنین اولین آیین ملی تکریم فعالان مسجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد مقدس جمکران به صورت ویدئو کنفرانس در این همایش پخش شد و در این همایش تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب اسم تو مصطفاست و سرباز روز نهم رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.