اورژانس کشور در ایام پایانی ماه صفر همراه دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد بود.

رییس سازمان اورژانس کشور در همایش بین المللی سلامت و بحران در جمعیت‌های انبوه ویژه دهه آخر صفر، در سالن شهدای سلامت مشهد گفت: به محض پایان یافتن همایش بزرگ اربعین اقدامات لازم برای راهپیمایی بیست و هشتم صفر در مسیر مشهد الرضا صورت می‌گیرد.

جعفر میعادفر افزود: در ایام پایانی ماه صفر در مسیر مشهد الرضا، ورودی‌ها و همچنین داخل شهر مشهد مقدس، در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهیم بود.

وی گفت: باید با برنامه ریزی‌ها و ارزیابی خطر و بررسی کمبود‌های قبل، جلوی تکرار چالش‌های گذشته را بگیریم.

رییس سازمان اورژانس کشور همچنین افزود: همزمان با همایش بزرگ اربعین این سازمان در نقاط مرزی به ویژه مهران و شلمچه با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی بیمارستان‌هایی را مستقر می‌کند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هم در این همایش گفت: گرمازدگی، تروما، بیماری‌های گوارشی، تنفسی و مسمومیت از جمله مخاطرات احتمالی تجمعات انبوه است.

علی نصیری افزود: با توجه به حضور جمعیت گسترده برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین در عراق و دهه آخر صفر در مشهد الرضا باید تدابیر پیشگیرانه در این حوزه‌ها صورت بگیرد.

گرمازدگی جدی ترین مساله تجمعات انبوه

وی گفت: در تقویم کشوردر سال ۵۰ روز تجمع انبوه وجود دارد که گرمازدگی می تواند جدی‌ترین مسئله این تجمعات باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش با اشاره به تجمعات انبوه در کشور و بخصوص مشهد مقدس مانند دهه آخر صفر، عاشورا و تاسوعا، شب‌های قدر و ایام نوروز گفت: لازم است دستگاه‌های متولی برای تامین امنیت و سلامت مردم، هماهنگی و تلاش و برنامه ریزی حداکثری داشته باشند.

ایوب توکلیان افزود: از چند ماه قبل برنامه ریزی هابرای برنامه‌های دهه آخر صفر در مشهد الرضا آغاز و موکب‌ها و ایستگاه‌های سلامت، اورژانس و تجهیزات مناسب درمانی و بهداشتی هم در مسیر زائران پیاده و هم مسیر‌های منتهی به حرم پیش بینی شده است.

وی گفت: همایش پدافند غیر عامل در تجمعات انبوه با هدف آمادگی هرچه بیشتر و هماهنگی بین دستگاهی برای تامین امنیت و سلامت مردم بویژه در مناسبت‌های مذهبی برپا شده است.

دبیر علمی همایش پدافند غیر عامل در تجمعات انبوه ادامه داد:این همایش با هدف آموزش و یادگیری مدیران و عوامل اجرایی و بهره گیری از تجربیات دیگر کشور‌ها در مواجهه با جمعیت انبوه برپا شده است که با حضور مهمانانی از کشور‌های عراق، هندوستان و عربستان تجارب و آموخته‌های آنان در این زمینه تبادل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.