سرپرست پلیس فتا استان یزد از شناسایی و دستگیری متهمی که بادرج اگهی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری تعداد بالغ بر شصت نفر از شهروندان یزدی نموده بود خبرداد.

سرهنگ حسن ابوالحسنی سرپرست پلیس فتا استان یزد گفت:در زمان برگزاری کنسرت یکی از خوانندگان در یزد تعداد زیادی از شهروندان یزدی با ارایه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشتند در سایت دیوار با اگهی فروش بلیط کنسرت با قیمتی پایین تراز سایت مواجه شده اند که پس از تماس با فرد فروشنده به کل مبلغ بلیط را پرداخت کرده که فروشنده نیز عکس بلیط‌ها را برای ایشان ارسال کرده که همگی تقلبی بوده است.

او افزود: پس از اخذ اظهارات از شاکیان پرونده اولیه تشکیل و جمع آوری مدراک و مستندات طی فرایند فنی هویت متهم در یکی از استان‌های غربی، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی و همکاری پلیس فتا استان مربوطه متهم دستگیر وبه یزد انتقال داده شد.

سرهنگ ابوالحسنی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های اولیه ابتدا منکر هر گونه کلاهبرداری شد، اما پس از مواجه با ادله و مستندات پلیس به بزه انتسابی اعتراف کرد و بیان داشت با درج آگهی بلیط کنسرت در سایت دیوار بامبلغی پایین‌تر از بازاز، اعتماد افراد را جلب و پس از دریافت کل مبلغ بلیط برای خریداران بلیط تقلبی ارسال که قربانیان هنگام ورود به کنسرت متوجه کلاهبرداری می‌شدند.

سرپرست پلیس فتا استان یزد به شهروندان هشدار داد:کلاهبرداری از طریق درج آگهی جعتی در فضای مجازی و دریافت بیعانه و یا کل وجه کالا، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگرد‌های مجرمان سایبری است، در این روش عموما کلاه برداران کالابا خدماتی را با قیمتی بسیار پایین، اگهی کرده واز این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند مه مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز نمایند، لذا اکیدا توصیه می‌شود شهروندان گرامی تا زمانی که کالا یا خدمات مورد نیاز را دریافت نکرده اند از پرداخت هر گونه وجه تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

ابوالحسنی در ادامه گفت: از کلیه شهروندان یزدی که در تیر ماه سالجاری از طریق خرید بلیط کنسرت در سایت مورد کلاهبرداری قرار گرفته و هنوز شکایت نکرده اند، با مراجعه حضوری به پلیس فتاو با شماره گیری صفر نه شش سه هشت صفر مرکز فوریت‌های سایبری برای طرح شکایت خود علیه متهم، مشاوره بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.