واکسیناسیون رایگان ۲۵۰۰ راس دام سبک در منطقه دهج شهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: در پی برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در بخش دهج شهربابک، ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک به طور رایگان واکسینه شدند.

مجید اسدی گفت: اردوی جهادی دامپزشکی در بخش دهج با هدف پیشگیری از بیماری‌های واگیر دامی و به منظور حفظ سرمایه دامی، تأمین فرآورده‌های سالم بهداشتی و افزایش تولید با همکاری بسیج اجرا شد.

او بیان کرد: در این طرح جهادی، خدمات واکسیناسیون رایگان ۲ هزار و ۵۰۰ راس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی و همچنین واکسیناسیون هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل به صورت کاملا رایگان انجام شد.

اسدی با بیان اینکه پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی یکی از وظایف مهم دامپزشکی است، تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا، ازدیاد فعالیت انگل‌های خارجی دام و احتمال شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خصوص بیماری تب کریمه کنگو، انگل زدایی ۲ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام در این منطقه صورت گرفت.

او با اشاره به رویکرد آموزش  محورانه  شبکه دامپزشکی با هدف تقویت جامعه هدف اظهار کرد: برگزاری دوره آموزشی ویژه دامداران با موضوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بروسلوز و هاری از دیگر برنامه‌های این طرح بود.

اسدی افزود: با توجه به سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور و پیش بینی‌های صورت گرفته در شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک، اجرای اردو‌های جهادی در سایر مناطق کم برخوردار به منظور محرومیت زدایی دامداران در دیگر نقاط شهرستان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار