معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بزرگ:

خدمات رسانی به زائران در مهران تا ۲ روز دیگر آغاز می‌شود

غراوی گفت: همه ماشین آلات، موکب ها و تجهیزات استان تهران به عنوان معین ایلام طی ۲ روز آینده در مهران مستقر و فعالیت خود را آغاز می کنند.

 میرمحمد غراوی  روز سه شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام در شهرستان مهران اظهار کرد: شهرداری تهران بزرگ ۱۵۷ دستگاه اتوبوس و تعداد زیادی ون برای حمل و نقل زائران به مهران اعزام کرده است و چندین دستگاه اتوبوس تعمیرگاهی سیار هم در حال اعزام هستند.

وی افزود: وظایف معین استان تهران به عنوان معین ایلام در دست اقدام و اجرایی است و تعدادی زیادی از ادوات و ماشین های خدماتی شهرداری مناطق پنج و ۱۱ تهران به سمت مهران در حرکت هستند.

غراوی با بیان اینکه موکب بزرگ تهران در نجف اشرف ۷۰ هزار نفر از زائران را پوشش می دهد، یادآور شد: پوشش خدمات حمل و نقل خارج از مرز مهران در داخل خاک عراق تا شهر کوت مرکز استان واسط عراق با اعزام ۴۵۰ اتوبوس تامین شده است و قسمتی از کمبود اتوبوس های حمل و نقل زائران اربعین از بخش خصوصی تامین شده است.

معاون عمرانی استاندار تهران تاکید کرد: در مورد تجهیزاتی مانند ماشین های حمل آب، سوخت، جمع آوری و پرس زباله و آتش نشانی نیز توسط تهران تامین شده و در مسیر مهران هستند.

غراوی در مورد ایستگاه صلواتی مردم و شهرداری قرچک در میدان بزرگ اربعین مشرف به پایانه مرزی مهران هم اظهار کرد: این ایستگاه از هفت سال گذشته تا کنون در میدان اربعین فعال است و به زائران خدمات رسانی می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام هم گفت: افزایش ساعت کار بانک ها جهت خدمات رسانی بانگی به زائران ابلاغ شده و این ادارات تا ساعت ۶ عصر مکلف به فعالیت هستند و دستگاه های خودپرداز نیز تا سقف ۱۰ میلیون ریال اجازه برداشت دارند.

 شهریار عباسی  ادامه داد: برای پشتیبانی بانکی، خزانه دوم بانکی استان به مهران منتقل شده و ارز مورد نیاز زائران در بانک های ملی، ملت، سپه، تجارت، رفاه و توسعه تعاون در کل استان تامین شده است و تا سقف ۲۰۰ هزار دینار هم به زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کردند پرداخت می شود و هیج اختلالی در سامانه‌ تامین ارز وجود ندارد.

وی در خصوص تامین کالاهای اساسی هم توضیح داد: ۶۰۰ تن آرد در استان ذخیره شده و ۵۰ تن آرد هم به ایستگاه های صلواتی داده شده است و آرد مورد نیاز مواکب و نانوایی های سیار متعلق به سپاه، ارتش، آستان قدس و ستاد اجرایی را ستاد بازسازی عتبات عالیات تامین می کند و در صورت کسری آرد این ایستگاه ها و نانوایی ها، از محل آرد سهم مهران به مقدار هشت هزار کیسه، کمبود آرد احتمالی این مواکب و نانوایی ها هم تامین خواهد شد.

به گفته عباسی ۵۵ تن برنج، ۲۵ تن گوشت مرغ، ۱۰ تن گوشت قرمز، ۱۰ تن روغن، پنج قند و ۲۰ تن شکر برای ایستگاه صلواتی و آشپزخانه ها تامین شده است.

برچسب ها: اربعین 1402 ، مرز مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.