مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۲۵ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری با صرف ۲۹۳ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه  اظهارداشت: بیشتر طرح‌ها به حوزه آبخیزداری و بیابان زدایی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از مجموع ۲۵ طرح آماده افتتاح، ۱۴ طرح در حوزه آبخیزداری، ۱۱ طرح مربوط به عملیات بیابانزدایی و یک طرح مربوط به اجرای عملیات جنگلکاری است.

وی با اشاره به اینکه مطالعه و اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در حوضه‌های آبخیز استان سمنان با اهتمام پیگیری می‌شود، افزود: اجرای عملیات‌های سنگی- ملاتی به حجم ۳۰‌هزار و ۱۸۰ متر مکعب، عملیات بند خاکی به حجم ۷۹ هزار و ۴۳۰ مترمکعب، دیوار ساحلی به حجم ۱۸۰ متر مکعب و عملیات سنگی گابیونی به حجم ۳۷۶ متر مکعب از جمله طرح‌های آبخیزداری در استان سمنان است.

مرادی حقیقی تصریح کرد: اجرای مرمت عملیات مکانیکی و خاکی به حجم ۱۸ هزار و ۵۸۳ متر مکعب، انجام مطالعات تفصیلی در وسعت ۱۲۳ هزار هکتار، بذرپاشی و کپه کاری در وسعت یک هزار و ۴۸۲ هکتار، حفاظت و قرق در وسعت یک هزار و ۵۹۴ هکتار، از دیگر اقدامات در راستای حفاظت از منابع آب و خاک است.

مدیریت مناطق بیابانی استان سمنان در وسعت ۱۴ هزار هکتار

مرادی حقیقی بیان کرد: مدیریت مناطق بیابانی در وسعت ۱۴ هزار هکتار، مدیریت جنگل‌های دست کاشت با نهالکاری در وسعت ۶۳۰ هکتار، مدیریت روان آب، بذر کاری و بذرپاشی در وسعت ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار، از جمله اقداماتی است از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: ایجاد بادشکن زنده در وسعت ۱۰۰ کیلومتر، آبیاری و مراقبت سنواتی در وسعت ۹۵۰ هکتار، اجرای عملیات پرورشی در وسعت ۱۵۰ هکتار، اجرای سامانه‌های چرایی و قرق در وسعت ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی بیابانی استان سمنان، از دیگر طرح‌هایی است که سال ۱۴۰۰ آغاز شد و در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.