۶۳ روستای لرستان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: ۶۳ روستای محروم مناطق مختلف این استان از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم بهره‌مند شدند که آیین افتتاح این طرح‌ها به صورت همزمان در هفته دولت برگزار می‌شود.

"یاسر اکبریان" روز چهارشنبه اظهار کرد: برای آبرسانی به این روستا‌ها با جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه عملیات آبرسانی این روستا‌ها ۱۰۲ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده بود تصریح کرد: در حال حاضر یکهزار و ۶۰۰ روستای لرستان تحت پوشش خدمات آبفا قرار دارند.

به گفته وی "جهاد آبرسانی"، یکی از طرح‌های ماندگار دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستا‌های فاقد آب آشامیدنی سالم و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات است که پیش بینی شده طی یک بازه زمانی سه ساله در لرستان به سرانجام مطلوب برسد.

تفاهم‌نامه با قرارگاه امام‌حسن‌مجتبی (ع) برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای دارای تنش آبی در کشور و مبادله قرارداد عملیات اجرایی برای آبرسانی به هفت هزار و ۱۳۸ روستا در فاز نخست طرح "جهادآبرسانی" صورت گرفته و مقرر شده است تا پایان دولت سیزدهم شاخص برخورداری آب شرب روستایی در سراسر کشور به بیش از ۸۰ درصد ارتقا یابد.

۴۵۰ هزار اشتراک آب شهری، ۱۵۰ هزار اشتراک آب روستایی و ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب لرستان است.

دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است.

 

برچسب ها: آب ، آشامیدنی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.