دکتر بیدارپور گفت: ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، در حالت آماده باش برای ارائه خدمات سلامت است.

دکتر فرزام بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت ۲۲ تیم بهداشتی در مسیر‌های تردد زائران اربعین در استان خبر داد و اظهار کرد: تیم‌های ناظر شامل گروه‌های از بهداشت محیط و حرفه ای، مراقبین سلامت و امور بیماری‌ها هستند که به طور کامل مسائل مرتبط را در استان، مریوان و پایانه مرزی پوشش خواهند داد.

وی افزود: ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، در حالت آماده باش برای ارائه خدمات سلامت است، همچنین  ۲ پایگاه بهداشتی (چادر) با حضور پزشکان در مبادی ورودی و خروجی و یک پایگاه بهداشتی نیز داخل پایانه مرز بین المللی باشماق مریوان بر پا شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به برنامه ریزی و حضور کارکنان واحد‌های آموزش بهداشت در پایانه مرزی به صورت سیار اشاره کرد و ادامه داد: این افراد خدمات آموزش سلامت به زوار را در محل استقفرار مواکب در سطح شهرستان مریوان و مرز باشماق بر عهده دارند.

بیدارپور گفت: نصب بنر‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توزیع پوستر‌های آموزشی از دیگر اقدامات پیش بینی شده و در حال اجرا است.

مزر باشماق در ۱۵ کیلومتری غرب مریوان و شهر مریوان در ۱۰۹ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.