مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: مطالعات طرح ایجاد قطار حومه‌ای بینالود پایان یافته و مسیر آن هم مشخص شده است و کار تملک زمین برای ایجاد ریل سال آینده انجام می‌شود.

حمیدرضا یزدانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: مقرر شده از آنجا که راه آهن سراسری کشور از محدوده حریم شهر بینالود می‌گذرد، خط آنتنی برای این قطار گرفته شود که "ریل باز" بوده و قابلیت اتصال به طول هفت کیلومتر را به راه آهن سراسری دارد.

او تلاش دولت برای افزایش امکانات در شهر بینالود را اولویت کار شرکت عمران دانست و افزود: وضعیت این شهر به لحاظ رفاهی و امکانات شهری متفاوت از سال‌های قبل شده است و تعداد خانه‌های مسکونی که مردم در آن اقامت دارند، بیشتر و از تعداد خانه‌های خالی کاسته شده است، هم اکنون در ۶۰ درصد از واحد‌های مسکونی که طی سال‌های اخیر در قالب طرح مسکن مهر ساخته شده بود خانوار‌ها ساکن شده اند و برآورد‌ها نشان می‌دهد شهر جدید بینالود افزون بر ۹ هزار نفر جمعیت دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود ادامه داد: مهمترین اقدام دولت سیزدهم در این شهر تغییراتی بود که در نحوه واگذاری واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان به وجود آمد و در این راستا به منظور کاهش تراکم، اقدامات لازم طی دو مرحله انجام گرفت ابتدا قرار بود که خانه‌های این طرح به صورت ۲ واحدی ساخته شود، اما بعدا ساخت خانه‌ها به ویلایی و یک واحده تغییر یافت.

یزدانی بیان کرد: هم اینک ۱۵۴ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود اختصاص یافته است که ظرفیت ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد در آن وجود دارد و تاکنون قرعه کشی برای واگذاری زمین در قالب هزار واحد مسکونی انجام گرفته و آماده سازی زمین‌ها شروع شده است و در مجموع ۲ پیمانکار، ساخت ۳۴۰ واحد مسکونی را در دست اجرا دارند.

او تصریح کرد: تاکنون ۵۰۰ متقاضی طرح جوانی جمعیت به شهر جدید بینالود معرفی شده اند که قرعه کشی زمین برای ساخت واحد‌های مسکونی این طرح به تعداد ۱۰۵ واحد انجام شده است و باقی آن نیز طی هفته آینده انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود تاکید کرد: با سرعت گرفتن ساخت طرح آزادراه حرم تا حرم دوری شهر جدید بینالود تا مشهد برطرف شده و این فاصله به ۳۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار