وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی می‌گوید کشور‌های عضو بریکس بر سر اصول کلیدی برای گسترش این گروه به توافق رسیده‌اند.

نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در خصوص ساز و کار و نحوه گسترش گروه اقتصادی بریکس گفت: «ما در مورد گسترش [این گروه] به توافق رسیده‌ایم. در این خصوص سندی داریم که آن را به تصویب رسانده‌ایم. این سند، دستورالعمل‌ها، اصول و همچنین فرآیند‌هایی را برای بررسی کشور‌هایی که مایل به عضویت در بریکس هستند، تعیین می‌کند».

به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین نیز در نشست سه روزه این گروه اقتصادی، از ایده گسترش بریکس استقبال کرده و تایید کرد که ۲۰ کشور در حال حاضر برای عضویت درخواست داده‌اند و بسیاری از کشور‌های دیگر نیز به منظور توسعه خود از پیوستن به این گروه استقبال می‌کنند.

گفتنی است، بریکس گروهی متشکل از بزرگترین اقتصاد‌های در حال توسعه جهان یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است. تعدادی از کشور‌های دیگر از جمله عربستان، ایران، ترکیه، الجزایر، آرژانتین، مصر، اندونزی، امارات و ... قصد دارند به این بلوک اقتصادی بپیوندند. 

آفریقای جنوبی که در ژانویه ریاست دوره‌ای بریکس را بر عهده گرفت، میزبان پانزدهمین نشست سران بریکس است که از دیروز آغاز شده است. در این مراسم تعداد قابل توجهی از رهبران کشور‌های غیر غربی حضور پیدا کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
تمام کشورای پولدار دنیا باید بیان بریکس
آخرین اخبار