فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: ایران دارای ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده است که بر اساس استاندار‌دهای جهانی هر هزار هکتار یک محیطبان نیاز دارد.

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کشورمان دارای ۱۹ میلیون ۱۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده است که بر اساس استاندار‌دهای جهانی هر هزار هکتار یک محیط‌بان نیاز دارد، در حال حاضر حدود ۳۸۰۰ محیط بان داریم که ۵۰ درصد نسبت به چارت سازمانی تأمین است. اولین چالش و مطالبه و درخواست ما بحث کمبود محیط بان است. ما پست خالی داریم با توجه به کمبود نیرو حتماً نیاز به جذب محیطبان است. با مجوز سازمان اداری و استخدامی می‌توان این مشکل را حل کرد و سازمان برنامه و بودجه هم باید بودجه لازم را تامین کند.

وی افزود: این کمبود نیروی انسانی مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد، سازمان محیط زیست تا کنون ۱۵۰ شهید و ۳۰۰ جانباز را در راه حفاظت از محیط زیست تقدیم کرده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست گفت: به دنبال افزایش سهمیه و شیفت بندی ۱۲، ۲۴ و ۲۴، ۴۸ هستیم تا محیطبانان با انگیزه بهتر کار کنند و به موضوع خانواده بیشتر بپردازند، روز‌های زیادی محیط‌بانان در کنار خانواده حضور ندارند و ۱۵ شبانه روز و یا بیشتر در خانه نیستند و در حفظ و حراست محیط زیست تأثیر بسزایی دارند.

به گفته‌ی محبت خانی، سه سال پیش به ما مجوز دادند که به مدت ۱۰ سال سالیانه ۲۵۰ محیط بان جذب کنیم که مجموعاً ۲۵۰۰ محیط بان خواهد بود، ولی پارسال در سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه این اقدام انجام نشد و مجوز ندادند و با امسال ۳۸۰ سهمیه داریم و منتظریم در آزمون استخدامی بعدی با سایر دستگاه‌های دولتی بتوانیم جذب نیرو داشته باشیم. البته پس از آن مصاحبه و موضوع تحقیق محلی را خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار