آیین افتتاح خدمات‌رسانی به زائران در مرز رسمی و بین‌المللی خسروی روز پنجشنبه با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله، فرمانداران قصرشیرین، خانقین و گیلانغرب، فرماندهان نظامی و انتظامی سپاه و مرزبانی و مقامات ۲ طرف آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در این آیین با اشاره به طرح توسعه زیرساخت‌های این پایانه بین المللی برای خدمت رسانی به زوار گفت: اقدام‌های زیادی برای توسعه مرز خسروی صورت گرفته که در این راستا بیش از ۲۷۰ کیلومتر راه‌ها از ورودی استان تا نقطه صفر مرز خسروی بهسازی و روکش آسفالت و اصلاح نقاط حادثه خیز شده است.

«فریبرز کرمی» با اشاره به توسعه پایانه مرز خسروی افزود: احداث ۱۲ هزار متر مربع سایبان از نقطه ورودی تا نقطه خروجی پایانه مجهز به جت فن و مه پاش و فراهم بودن ۱۴ هزار متر مربع سالن مسقف، وجود ۳۵۰ چشمه سرویس بهداشتی دایمی و ثابت و سیستم سرمایشی پایانه و همچنین وجود آبسردکن‌ها و تمامی تجهیزات از مجموعه اقداماتی است که که عبور زوار را تسهیل می‌کند.

وی از تلاش شبانه روزی و جهادی پای کار عواملی که در تلاش بودند تا زیرساخت‌ها برای خدمات رسانی به زوار فراهم شود قدردانی کرد و ادامه داد: این اقدامات با حمایت استاندار و تیم فنی و معاونت‌های ایشان و پیمانکاران پای کار صورت گرفت و محقق شد و امیدواریم در آینده نیز طرح توسعه‌ای ادامه یابد تا بتوانیم هر تعداد زائر از ابن مرز به کربلای معلا مشرف شوند خدمات رسانی لازم را به آن‌ها ارائه کنیم.

کرمی اضافه کرد: به تناسب گیت‌های ایرانی گیت‌های طرف عراقی در منذریه نیز احداث و توسعه یافت و هم اکنون آماده خدمات رسانی به زوار اربعیم از این مرز رسمی هستیم.

قبل از این آئین بیمارستان سیار امام حسین سپاه پاسداران با ظرفیت ۶۰ تخت بیمارستانی و بخش‌های مختلف افتتاح شد.

برچسب ها: اربعین ، مرز خسروی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.