مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: طی سال‌های اخیر هشت هزار و ۶۶۷ کنتور روی چاه‌های کشاورزی و ۲ هزار و ۱۳۲ کنتور روی سایر چاه‌ها در استان نصب شده که معادل ۹۶ درصد از چاه‌های استان است.

علیرضا طاهری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت:  از زمان روی کار آمدن دولت مردمی و با هدف خدمت‌رسانی صادقانه با رویکرد جهادی، این شرکت در ۲ حوزه حفاظت و تعادل بخشی منابع آب و طرح‌های اجرایی، اقدامات بزرگ و ماندگاری اجرایی کرده است.

او افزود: نصب و بهره‌برداری بیش از ۱۰ هزار کنتور هوشمند با هدف ارائه آمار و اطلاعات دقیق برداشت از منابع آب زیرزمینی از طریق چاه‌ها از اهداف این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر نصب کنتور بر روی چاه‌ها، مانیتورینگ کنتور‌ها برای نخستین بار در کشور با نصب مودم در تابلوی کنتور‌های هوشمند آغاز شد که هدف از انجام این طرح، قرائت آنلاین و از راه دور کنتور‌های هوشمند، کنترل و نظارت بر بهره‌برداری از چاه‌های استان و دریافت اطلاعات بهره‌برداری از آن‌ها است.

طاهری بیان کرد: هم اینک بیش از ۵۰ درصد کنتور‌ها از راه دور قابل رصد و کنترل است که از مزایای اجرای این طرح دسترسی آنلاین به اطلاعات چاه‌های استان بدون مراجعه به محل چاه، امکان مشاهده و بررسی حجم آب مصرفی و باقیمانده در چاه، امکان تهیه گزارش گرافیکی و مقایسه مصارف، میزان بهره‌برداری و گزارش‌گیری از تمام اطلاعات چاه‌های استان است.

برچسب ها: آب منطقه ای ، کنتر آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.