۵۱۶ کیلومتر راه در خراسان جنوبی آسفالت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از انجام روکش آسفالت برای ۵۱۶ کیلومتر راه در استان طی ۵ ماه گذشته خبر داد.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور بوده که دارای ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه است و از این رقم ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و شریانی آسفالته است.

او افزود: پارسال ۱۵۰ کیلومتر راه دو بانده در استان به بهره برداری رسید و زیربار ترافیک رفت.

جلال زاده بیان کرد: از ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان ۶ هزار کیلومتر آسفالته و مابقی بدون آسفالت است که با توجه به درصد جمعیتی استان طبق برنامه ششم توسعه که باید روستا‌های بالای ۲۰ از حداقل یک راه آسفالته برخوردار باشند، خراسان جنوبی وضعیت خوبی دارد که این نسبت در کشور ۸۷ درصد و در استان ۹۷/۱ درصد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به آسفالت هزار کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی با انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: در ۵ ماه گذشته ۵۱۶ کیلومتر آسفالت راه در استان انجام شد.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: هزینه آسفالت هر کیلومتر راه روستایی ۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

جلال زاده تصریح کرد: هم اکنون ۲۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان در دست ساخت است که بیشترین تعداد در شرق استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان فعال است اظهار کرد: این مجتمع‌ها به همت بخش‌خصوصی احداث می‌شود.

او از خدمات‌دهی ۷۵ دستگاه اتوبوس برای زائران اربعین خبر داد و گفت: پارسال ۶۸ دستگاه اتوبوس به ۸ هزار و ۹۰۰ نفر از عوامل و زائران اربعین خدمات دهی کردند.

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار