وزیر کشور خبر داد؛

تردد ۳۱۱ هزار زائر از مرز مهران/ثبت نام ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سامانه سماح

وزیر کشور گفت: از اول ماه صفر تا کنون ۳۱۱ هزار زائر اربعین حسینی از مرز مهران تردد کرده اند.

 وحیدی، وزیر کشور امروز پس از بازدید از زیرساخت‌های پایانه‌ مرزی مهران گفت: تلاش‌های خوبی برای آسایش و تسهیل در تردد زوار در پایانه‌ مرزی مهران انجام گرفته است و این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت تا زوار تا کربلا و نجف، سفری ایمن، راحت و ارزان داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از جمله افزایش گیت‌ها و درب‌های خروج و ورود در پایانه‌ مرزی مهران، افزود: با تدابیر اتخاذ شده هیچ زائری در مرز‌های ورودی معطل نمی‌ماند و در آن‌سوی مرز هم تلاش خواهیم کرد که زوار معطل نمانند و اگر چنانچه به اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز باشد این ناوگان تهیه و اعزام می‌شود.

وزیر کشور با عنوان این مطلب که پایانه‌ برکت در مقایسه با سال گذشته متحول و سامان‌دهی شده است، بیان داشت: پایانه‌ی برکت ۴۶ هکتار است که ۴۰ هکتار آن آسفالت شده است و به اندازه‌ی نیاز تجهیزات سرمایشی و آب‌سردکن جانمایی و نماز‌خانه و استراحت‌گاه ایجاد شده است.

 وحیدی با اشاره به این‌که دو تونل در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفته و مسیر ایلام - مهران به‌صورت چهارخطه در اختیار زوار قرار گرفته است، یادآور شد: چهارخطه شدن مسیر ایلام - مهران سهولت در تردد زوار را در پی داشته است. 

وزیر کشور به حضور در بین زوار و سوال از آنان درباره وضعیت زیرساخت‌های مرزی مهران اشاره کرد و گفت: زواری که مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند از زیرساخت‌ها اعلام رضایت داشتند.

بیش از ۶۰۰ هزار زائر اربعین از مرز‌های شش گانه کشور تردد کرده اند

 وزیر کشور گفت: ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار نفر تاکنون در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که پیش بینی می‌شود این رقم طی روز‌های آینده افزایش یابد.

وحیدی اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر تاکنون ۶۰۰ هزار نفر زائر از مرز‌های ششگانه کشور به سمت عراق عبور کرده اند که ۵۰ درصد معادل ۳۰۰ هزار نفر این زائران از مرز مهران عبور کرده اند.

وی افزود: هر لحظه به شور و شوق جمعیت زائران اربعین برای عبور از مرز‌ها جهت تشرف به عتبات عالیات افزوده می‌شود و در راستای تسهیل تردد زائران تلاش مطلوبی از سوی مسئولان صورت گرفته است.

وزیر کشور با اعلام رضایتمندی زائران از خدمات و امکانات موجود در مرز مهران، تاکید کرد: جهت خدمات رسانی به زائران همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها پای کار هستند و ایستگاه‌های صلواتی و مواکب فعال شده اند و تردد زائران به سهولت انجام می‌گیرد.

وحیدی یادآور شد: پایانه برکت برای حمل و نقل زائران در موج برگشت آماده شده است و پارکینگ‌های یک و ۲ اربعین هم توسعه یافته است و زائران می‌توانند با ماشین‌های شخصی به مهران عزیمت کنند.

وی تاکید کرد: توقف و ماندگاری زائران در پشت گیت‌های مرز‌های مهران و زرباطبه کم شده و طی هماهنگی‌های انجام گرفته با طرف عراقی عبور زائران از مرز‌ها تسریع یافته است.

وزیر کشور به مسافران توصیه کرد: باتوجه به گرمای هوا، زائران ساعات صبح و عصر را جهت عزیمت به مرز‌ها انتخاب کنند و در حد امکان از تردد در ساعات ۱۲ تا ۱۶ ظهر به علت اوج گرما خودداری کنند.

وحیدی اضافه کرد: باتوجه به اینکه بخش عمده‌ای از زائران به با ماشین‌های شخصی خود به مرز مهران آمده اند بنابراین تاکنون مشکلی در زمینه حمل و نقل نداشته ایم و البته ناوگان حمل و نقل دورن و برون شهری جهت ترابری زائران نیز مدیریت شده و همچنین امسال تاکسی‌های اینترنتی، چون اسنپ و تپسی هم برای جابجایی مسافران فعال شده اند.

وزیر کشور در مورد تردد از مرز زرباطیه هم گفت: دیشب حجم تردد زائران از این مرز افزایش یافت که این امر باعث ایجاد وقفه‌ای کوتاه مدت شد و اکنون تردد از این مرز به سهولت و بدون مشکل در جریان است و ماشین‌های حمل و نقل ایرانی هم در گنار ناوگان ترابری عراق مستقر در مرز زرباطیه حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.