دبیر ستاد اربعین استان یزد گفت: ۳۷ هزار یزدی در سامانه سماح ثبت نام خود را قطعی کرده اند.

 گنجی دبیر ستاد اربعین استان یزد گفت: کار صدور گذرنامه در فرودگاه شهید صدوقی، سالن پرواز خارجی‌های از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر در حال انجام است. گذرنامه ویژه اربعین ۵ ساله و تمدید آن ۲ ساله است. 

او ادامه داد: به ازای هر زائر ۲۰۰ دینار معادل ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارز به زائران تعلق می‌گیرد و بانک‌های ملی، صادرات، سپه، تجارت، پارسیان و پست بانک در یزد و در شهرستان‌ها همه شعب به غیر از پارسیان برای ارائه ارز زائران فعال هستند. 

دبیر ستاد اربعین استان یزد گفت: قبلا کد رهگیری سامانه سماح برای دریافت دینار لازم بود، ولی اکنون زائران با کد ملی می‌توانند ارز بگیرند والبته باید متصدیان ارائه دینار در بانک‌ها افزایش یابند.

گنجی گفت: امروز دربانک ملی شعبه امام حسین (ع) شاهد ازدحام جمعیت بودیم که راه حل آن افزایش متصدیان درزمینه ارائه دینار در بانک‌ها است. 

دبیر ستاد اربعین استان یزد با اشاره به شلوغی مرز مهران گفت: مرز استان یزد برای کاروان‌ها چذابه است و افراد با خودروی شخصی می‌توانند از هر مرزی عبور کنند. 

او افزود: زائران سفر را مدیریت کنند تا همه بتوانند از این فیض بهره‌مند شوند و مدیران کاروان‌ها با نرخ مصوب قرارداد ببندند. مردم شکایات را به دبیرخانه ستاد اربعین واقع در استانداری یا شماره ۳۱۱۱۴ گزارش بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار