مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:در هفته دولت، ۸ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ۸ واحد تولیدی در شهرستان‌های سقز، سنندج، دهگلان، مریوان و بانه در طول هفته دولت به بهره برداری می‌رسد که زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۹۷ نفر را فراهم می‌کند.

او اظهار کرد: برای راه اندازی این واحد‌های تولیدی در مجموع یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که تنها ۳۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات بانکی تامین شده و مابقی، آورده سرمایه گذار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: واحد تولید انواع روغن‌های صنعتی، مایع ترمز و ضدیخ با تولید سالانه ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر در سقز، واحد تولید فیلم تک لایه پلی اتیلن با تولید سالانه ۲ هزار و ۴۰۰ تن در مریوان و واحد تولید انواع لوازم خانگی با ظرفیت تولید سالانه ۶۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه در بانه از جمله این واحد‌های تولیدی است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسند.

خلیقی ادامه داد: واحد تولید اوراق فشرده چوبی با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن ، واحد تولید دی کلسیم فسفات با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن و واحد تولید انواع مایعات شوینده و بهداشتی با ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار تن در دهگلان نیز ۳ طرح دیگری است که به بهره برداری می‌رسند.

او یادآور شد: همچنین واحد تولید محصولات چوبی و ام دی آف با ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن و واحد تولید درب و پنجره یو پی وی سی و شیشه‌های عایق با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ تن، ۲ طرحی هستند که در سنندج به بهره برداری می‌رسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.