رئیس پلیس گذرنامه فراجا گفت: اتباع خارجی مقیم ایران با دفترچه‌ای که توسط پلیس صادر می‌شود می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

سردار علی ذوالقدر، رئیس پلیس گذرنامه فراجا با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین ۵۵ الی ۶۰ هزار درخواست صدور گذرنامه زیارتی دریافت می کنیم گفت: همکاران ما در اداره گذرنامه در سه شیفت کاری در حال فعالیت هستند تا بتوانند هرچه زودتر گذرنامه را به دست متقاضیان برسانند.

وی با بیان اینکه هیچگونه عقب ماندگی در خصوص چاپ گذرنامه نداریم و کار به روز شده است، افزود: بخشی از گذرنامه‌ها دارای نقص مدرک بودند که در این مدت تلاش کرده‌ایم که با رفع این مشکل ، هرچه زودتر گذرنامه به دست متقاضیان برسد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اتباع خارجی مقیم ایران چگونه می‌توانند در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت کنند گفت : آنها از طریق دفاتر وکالت می توانند درخواست دفتر چه صدور اقامت کنند و از طریق این دفترچه که توسط پلیس صادر می‌شود، می‌توانند در این راهپیمایی شرکت کنند و احتیاجی به گرفتن ویزا ندارند.

پیش از این نیز سخنگوی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتی زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۳۵ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
سلام
کسی میدونه این دفترچه اربعین چند روزه صادر میشه؟
آخرین اخبار