مسئول پایانه مرز خسروی قصرشیرین گفت: ۲۷ هزار و ۷۷۹ زائر دیروز جمعه سوم شهریورماه از پایانه مرزی خسروی به صورت روان و با سهولت عازم عراق شدند و رفته رفته بر حجم زائران از ایین گذرگاه رسمی افزوده می‌شود.

میثم پرهیخته مسئول پایانه مرز خسروی قصرشیرین گفت: تردد زروار روز گذشته در مقایسه با روز قبل از آن افزایش ۲ برابری داشته و در مجموع در هفت روز گذشته ۵۲ هزار ۶۳ زائر از مرز خسروی عازم عراق و کربلای معلی شده‌اند.

وی اظهار کرد: همچنین روز گذشته سه هزار زائر نیز از این مرز به کشورمان بازگشتند که تردد زائران از مرز خسروی طی ۲ روز گذشته روند افزایشی دارد و با توجه به ازدحام در سایر مرز‌ها از زائران می‌خواهیم با زیرساخت‌های مناسب و امکانات فراهم شده و تردد بدون وقفه و معطلی این گذرگاه ادامه دارد.

مسوول پایانه مرز خسروی در ادامه گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب مرز خسروی ما آمادگی کامل را برای پذیرش شمار زیادی از زائران را در این مرز رسمی داریم و هم اکنون مجموعه پایانه با امکانات بهداشتی و رفاهی مناسب برای زائران از جمله ۱۲ هزار متر سایبان مجهز به جت فن و مه پاش، سیستم سرمایشی خنک کننده مناسب، سرویس‌های بهداشتی و ۹۲ گیت آماده پذیرش زائران است ضمن آنکه در طرف عراقی نیز ۹۲ گیت برای پذیرش بدون وقفه زائران آماده و استقرار یافته و فراهم است.

وی از دیگر امکانات مرز خسروی را برپایی ۲۵ موکب در قصرشیرین و مرز خسروی و موکب‌هایی در منذریه در طرف عراقی همراه با ۱۰۱ هکتار پارکینگ در ۱۰ نقطه قصرشیرین و مرز خسروی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار دستگاه خودرو و امکانات اسکان و سرویس‌های حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران بیان کرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین در ادامه از آمادگی کامل شهرستان برای میزبانی زائران اربعین خبر داد و عنوان کرد: زیرساخت‌ها کاملا مطلوب است و آمادگی کامل را برای خروج روزانه ۱۰۰ هزار زائر و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر را در ایام اربعین از این مرز داریم.

همچنین به آمادگی هتل ها، زائر سرا‌ها و مدارس و مواکب برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها و مردم پای کارند تا در مرز خسروی به زائران خدمات رسانی مطلوبی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.