اتصال ۳۳ هزار و ۳۸۵ شرکت به سامانه مودیان مالیاتی در ۵ ماه گذشته

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: در ۵ ماه گذشته ۳۳ هزار و ۳۸۵ شرکت به سامانه مودیان مالیاتی متصل شده اند که رشد قابل توجهی داشته است.

هادی سبحانیان گفت: از منظر سازمان مالیاتی در حوزه نظارت تمامی مشاغل باید  مالیات پرداخت کنند و در حال حاضر طبق ارزیابی ها پزشکان بیشتر از سایرین مالیات پرداخت می‌کنند. باید تمامی مشاغل از جمله پزشکان و وکلا  دستگاه کارت خوان داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان مالیات،  مالیات بیش از ۵۰ درصد اصناف و مشاغل  صفر است و ما به سمت مالیات ستانی عادلانه و مبتنی بر داده حرکت کرده ایم. در حال حاضر متوسط مالیات پرداختی اصناف و مشاغل حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

او گفت:  از ۸ میلیون کسبه و صاحبان مشاغل در کشور حدود ۵۱ درصد معادل  ۴میلیون و ۱۲۴ هزار نفر مالیات صفر داشته‌اند، یعنی مالیاتی نپرداخته‌اند.

او می‌گوید: استقرار سامانه پایانه فروشگاهی  و سامانه مودیان  مهم ترین تحول در حوزه مالیات ستانی بوده و دولت در حال پیگیری این موضوع و قانون است و پیشرفت های خوبی در این حوزه صورت گرفته است .

 سبحانیان گفت : ابتدای امسال ۱۹۵۰ شرکت  صورت حساب در سامانه مودیان صادر می کردند  اما طی ۵ماه گذشته  تعداد شرکت ها به ۳۳ هزار و ۳۸۵ مورد رسیده است که رشد قابل توجهی داشته است .

رئیس سازمان امور مالیاتی بیان کرد: برای بخشی از فعالان اقتصادی و فعالان بزرگ که گردش حساب زیادی دارند و باید یک مالیات علی الحساب پرداخت کنند و از منظر عدالتی باید این اتفاق بیفتد و باید دانه درشت ها مالیات پرداخت کنند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: دریافت مالیات به شیوه سنتی و نظام سنتی در حال برچیده شدن است و براساس عملکرد و داده های اطلاعاتی و فعالیت های اقتصادی انجام شده این مالیات دریافت می شود و حتی ممکن  است مالیات امسال نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

او گفت: برخی از مردم تصور می کنند تنها با استفاده از دستگاه کارت‌خوان مالیات دریافت می شود و اگر کارت به کارت کنند مشمول مالیات نمی شوند اما باید بگویم که براساس هوش مصنوعی و الگوریتم ما درآمدها را بررسی می‌کنیم .

بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری کرده‌اند مشمول مالیات می‌شوند

او با اشاره به اینکه بانک‌هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری کرده‌اند مشمول مالیات می‌شوند، گفت: بانک مرکزی سهمیه پرداخت تسهیلات برای بانک‌ها تعیین کرده بود که برخی بانک‌ها به آن عمل نکرده‌اند و ما برای همه بانک‌ها برگه تشخیص مالیات صادر کرده‌ایم.

 

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان از حساب بانک‌ها در این باره مطالبه شده است که این بانک‌ها اعتراض کرده‌اند که افراد برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده‌اند و اکنون این موضوع در مرحله دادرسی است. ما به دنبال اخذ مالیات از بانک‌ها در قبال اشخاصی هستیم که به بانک‌ها مراجعه کردند ولی تسهیلات دریافت نکرده‌اند.

شناسایی ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران

سبحانیان گفت:  ۱۱۰هزار خانه لوکس در تهران  را شناسایی کرده ایم و برای جلوگیری از فرار مالیاتی این خانه ها با استفاده از روش های دانش بنیان در حال شناسایی است . عزم ما برای مالیات ستانی از خانه های لوکس بانک ها جدی است.

رئیس سازمان مالیاتی افزود:ملاک خانه‌های لوکس طبق قانون امسال به به ۲۰ میلیارد تومان ارتقا یافت و همین میزان قیمت باعث شناسایی حدود ۱۱۰ هزار خانه لوکس تنها در تهران شده است.

او در خصوص اخذ مالیات از سلبریتی ها هم گفت: تاکنون برای ۵۰۰ نفر از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها پرونده تشکیل شده است و حدود ۳۰ میلیارد تومان مالیات گرفته شده است.

سبحانیان گفت: ۲۵۲ هزار خودرو لوکس شناسایی شده در سال گذشته، به ۱۷۰ هزار خودرو تقلیل پیدا کرده است و میزان مالیات آن‌ها نیز به ۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار