سرپرست مرکز بهداشت زاهدان گفت: تاکنون هشت هزار نفر از کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه که ۶۸ درصد جامعه هدف ما را در بر می‌گیرند علیه سرخک و سرخجه واکسینه شده‌اند.

فریبرز راشدی  با تاکید براینکه "سرخک" مسری‌ترین عامل بیماری‌زای شناخته شده است، گفت: با توجه به همجواری سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که در ایمن‌سازی واکسیناسیون کودکان ضعیف هستند، مردم استان واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی افزود:از ۲۱ مردادماه اجرای پویش واکسیناسیون تکمیلی "سرخک و سرخجه" در زاهدان آغاز شده و تا ۱۰ شهریورماه در همه مراکز خدمات جامع، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت ادامه خواهد داشت. در این راستا تاکنون هشت هزار نفر از کودکان ۶ تا ۱۲ ماهه که ۶۸ درصد جامعه هدف ما را در بر می‌گیرند علیه سرخک و سرخجه واکسینه شده‌اند.

وی با بیان اینکه سرخک مسری‌ترین عامل بیماری‌زای شناخته شده است، گفت: همجواری استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که در ایمن‌سازی واکسیناسیون کودکان ضعیف هستند، سبب شده تا همه ساله پویش تکمیلی واکسیناسیون سرخک و سرخجه برای اتباع ایرانی و غیرایرانی در سطح استان برگزار شود.

راشدی افزود: همکاران ما در همه مراکز و پایگاه‌ها با حساسیت نسبت به انجام واکسیناسیون موارد تاخیری نوبت یک و دو گروه سنی ۱۲ تا ۵۹ ماه پیگیری لازم به صورت تلفنی و یا حضور درب منزل را با جدیت در دستور کار خود دارند.

سرپرست مرکز بهداشت زاهدان ادامه داد: به خانواده‌هایی که واکسیناسیون فرزندان آنان کامل نشده توصیه می‌شود برای دریافت واکسن فرزندانشان به مراکز بهداشت و درمان مراجعه و نسبت به ایمن‌سازی فرزندشان مقابل این بیماری اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار