مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: طرح عمرانی دومین خط انتقال گاز به این استان به عنوان بزرگترین طرح عمرانی در این حوزه، آماده کلنگ‌زنی است.

میرسعید سیدمتین گفت: خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل از منطقه چلوند استان گیلان به امتداد ۱۹۲ کیلومتر و با ۲۰ میلیون یورو و ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده طی ۱۵ ماه اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با بیان اینکه مجوز و مصوبه این طرح بزرگ پارسال اخذ شده و اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است ، می گوید: با اجرا و تکمیل خط دوم انتقال گاز، ظرفیت تامین گاز در استان اردبیل از روزانه ۱۲ میلیون متر مکعب به ۲۵ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

به گفته او، بزرگترین گلخانه در شمال استان اردبیل با یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان پارس‌آباد و یک‌هزار هکتار در شهرستان اصلاندوز در حال احداث و راه اندازی است که به ۳۲۵ هزار متر مکعب گاز در ساعت که معادل ۶۵ درصد گاز مورد نیاز استان اردبیل است، نیاز دارند و خط دوم گازرسانی به استان، نیاز گلخانه‌ها را تامین خواهد کرد.

سیدمتین گازرسانی به گلخانه‌های یاد شده را شامل ۲ مرحله از نیروگاه تا شهرستان گرمی و از شهرستان پارس‌آباد تا گلخانه‌ها اعلام کرد و گفت: اقلام و تجهیزات مورد نیاز برای انتقال گاز از پارس‌آباد به گلخانه خریداری شده و پروژه در حال واگذاری به پیمانکار است و عملیات اجرایی آن از اواخر شهریور ماه آغاز خواهد شد.

او تصریح کرد: استان اردبیل با توجه به امتداد خط انتقال گاز در کشور، در موقعیت نخست افت و قطعی احتمالی گاز قرار دارد و تامین گاز در فصل زمستان با توجه به میزان مصرف بالا از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است و اجرای خط دوم گازرسانی به این استان، برای پایداری شبکه تامین و توزیع بسیار مفید خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در اجرای خط دوم انتقال گاز به اردبیل، چند ایستگاه تقلیل فشار گاز احداث خواهد شد. علاوه بر این مجوز سومین ایستگاه تامین شده و در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد تا وارد مرحله اجرایی شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.