رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد:

پیش بینی برداشت بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در آذربایجان غربی

شهبازی گفت: با پیش بینی برداشت بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم در استان و خرید تضمینی ۶۴۳ هزار تن رکورد خرید شکسته شد و استان برای نخستین بار به رتبه پنجم کشوری در تولید گندم ارتقاء پیدا کرد.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: از مجموع گندم برداشت شده در استان، تاکنون ۶۴۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده که این مقدار در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده و از نظر کیفیت درحد بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه رکورد بیشترین خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۵ و خرید ۶۳۲ هزار تن است، ابراز امیدواری کرد با توجه به تداوم فعالیت مراکز خرید استان، رکورد خرید تضمینی گندم نیز بیشتر از این میزان شود.

شهبازی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم امسال در مقایسه با سال قبل تاکنون ۴۲ درصد افزایش یافته است، گفت: سال گذشته ۶۷۳ هزار تن گندم در استان تولید و ۴۵۰ هزار تن خریداری شد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید گندم دستاورد بزرگ دولت سیزدهم است، افزود: بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در سال جاری ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که این روند همچنان ادامه دارد و این امر موجب شده که ایران درتولید این کالای استراتژیک به خودکفایی کامل برسد.

شهبازی تأکید کرد: امسال ۶۸ مرکز خرید برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان دایر شده و ساعت کار خرید در این مراکز هم از هشت صبح تا هشت غروب است.

ئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی افزود: امسال ۳۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت گندم قرار دارد، که ۱۰۴ هزار هکتار آن به صورت آبی و بقیه به صورت دیم کشت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.