مدیر تعاون روستایی استان قزوین از خرید توافقی ۷۰۱ هزار و ۶۰۰ تن محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم خبر داد.

شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به خرید توافقی ۷۰۱ هزار و ۶۰۰ تن محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم، گفت: خرید توافقی گامی به سوی کنترل و تنظیم بازار تولید، افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و دامی، حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان با حذف واسطه‌های ناخواسته و سودجو از سوی دولت برای اعمال مدیریت بهینه تولید می‌باشد.

وی اعلام کرد: در دولت سیزدهم ۶۵۱ هزار و ۶۴۸ تن انواع نهاده‌های دامی بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور از طریق شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

این مسئول با اعلام اینکه در این مدت بیش از ۱۰۲ هزار تن گندم و ۱۱ هزار و ۸۸ تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان قزوین خریداری شده است، گفت: هدف از خرید تضمینی گندم و کلزا ایجاد تعادل در نظام تولید، حمایت از کشاورزان، تقویت تولید داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان است.

 وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۸۳ هزار و ۶۶۴ تن آرد در بین روستائیان استان قزوین توزیع شد، گفت: در راستای خدمات رسانی به روستائیان و کشاورزان و همچنین براساس وظایف محوله سازمان تعاون روستایی، شبکه تعاون روستایی در سطح روستا‌ها اقدام به توزیع آرد و کالا‌های اساسی می‌کند.

رحمانی با اشاره به توزیع مواد سوختی توسط فروشندگی‌های شبکه تعاون روستایی بین روستائیان، اعلام کرد: ۷۳ میلیون و ۶۷۷ هزار لیتر مواد سوختی شامل بنزین، نفت سفید، گازوئیل، گاز و... در بین روستائیان و بهره‌برداران استان توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از حسابرسی سالیانه و عملیاتی ۲۵۱ اتحادیه و شرکت تعاونی خبر داد و گفت: حسابرسی سالیانه و عملیاتی از اتحادیه ها، شرکت‌های تعاونی روستایی، تولید، کشاورزی و زنان استان قزوین به منظور مشخص شدن عملیات مالی شبکه، انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اهمیت تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی باکیفیت و دسترسی آسان بهره برداران، اعلام کرد: ۱۰۳ هزار و ۸۹ تن انواع کود‌های شیمیایی، آلی و ریزمغذی در این مدت توسط شبکه تعاون روستایی در استان تامین و توزیع شد.

رحمانی از تامین و توزیع ۵۴ هزار و ۶۳۶ لیتر سموم شیمیایی خبر داد و اظهار کرد: سموم شیمیایی مورد نیاز کشاورزان با کیفیت مناسب و قیمت مصوب توسط شبکه تعاون روستایی توزیع می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به تولید و توزیع بذر گواهی شده در شرکت‌های تعاون روستایی استان، اعلام کرد: در دولت سیزدهم ۴ هزار و ۶۵۴ تن انواع بذر اصلاح شده تولید، فرآوری و توزیع شده است.

وی ادامه داد: ارائه این خدمات می‌تواند به اقتصاد روستائیان و کشاورزان کمک شایانی کرده و آنان را از رفت و آمد‌های پرهزینه و زمان‌بر دور نگه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۲۳۷ فقره پروانه فعالیت کشاورزی در نظام صنفی کشاورزی استان صادر و تمدید شده است، افزود: عضویت همه کشاورزان در نظام صنفی کشاورزی امکان برنامه ریزی مناسب برای توسعه کشاورزی را فراهم خواهد کرد و حمایت از حقوق صنفی شاغلین بخش کشاورزی در گرو عضویت تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در نظام صنفی است.

رحمانی از آموزش یک هزار و ۱۶۶ نفر روز اعضاء و ارکان شبکه تعاون روستایی خبر داد و گفت: دوره‌های آموزشی در غالب اجرای برنامه‌های ابلاغی دفتر توسعه و آموزش و ترویج تعاونی‌ها و تشکل‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان قزوین در حوزه رضایت مندی مردم و کیفیت میوه شب عید پیشرو بوده است، افزود:در دولت سیزدهم یک هزار و ۴۹۲ تن پرتقال و سیب با کیفیت در شب عیددر استان قزوین توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین از جذب تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی ۲۸۸۲ میلیارد ریال توسط شبکه تعاون روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: فراهم نمودن بستر‌های لازم برای توسعه بخش اقتصادی و کشاورزی استان، تامین امکانات و تسهیلات مناسب برای خرید محصولات باغی، دامی و زراعی مازاد بر نیاز کشاورزان و تولیدکنندگان خرد از جمله نیاز‌های تشکل‌های تعاون روستایی است.

رحمانی در ادامه گفت: سازمان تعاون روستایی به عنوان یک نهاد اقتصادی جامع در بستر جامعه روستایی است که رسالت اصلی این سازمان هدایت، حمایت و نظارت بر تمامی تشکل ‏های زیر پوشش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار