اوچا:

۱۸ میلیون نفر نیازمند در افغانستان کمک غذایی دریافت نکرده‌اند

اوچا اعلام کرد بیش از ۲۱ میلیون تن در افغانستان کمک‌های بشردوستانه این سازمان را دریافت کرده اند و ۱۸ میلیون نفر به دلیل کمبود بودجه کمک غذایی دریافت نکرده‌اند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارشی میزان کمک‌های بشردوستانه اش به مردم افغانستان بین ماه جنوری تا ژوئن ۲۰۲۳ را اینگونه اعلام کرد که سازمان های بشردوستانه فعال در افغانستان به ۲۰.۱ میلیون نفر برای غذا و معیشت، ۸.۴ میلیون نفر برای مراقبت های بهداشتی، ۳.۱ میلیون کودک و زنان باردار/شیرده به دلیل سوءتغذیه، ۶.۲ میلیون نفر برای آب آشامیدنی، سیستم تخلیه فاضلاب و بهداشت شناسی، به ۱.۳ میلیون کودکان برای آموزش، برای ۴۰۵ هزار ۷۰۰ تن سرپناه اضطراری و وسایل خانه و برای محافظت ۱.۶ میلیون تن کمک کردند.

به طور کلی کمک های بشردوستانه در سال ۲۰۲۳ در مجموع به ۲۳.۶ میلیون نفر رسید که از این تعداد ۲۱.۵ میلیون کمک مستقیم دریافت کردند.

بودجه برای این تلاش‌ها متکی به ۸۵۰ میلیون دلار بود که از سال ۲۰۲۲ منتقل شده بود که با حداقل بودجه جدید در سال ۲۰۲۳ تکمیل شد (به میزان ۷۱۲ میلیون دلار تا ماه می). به دلیل منابع محدود، دوره های کاهش بودجه وجود داشت. در نتیجه ۱۸ میلیون نفر در بعضی مناطق کمک غذایی دریافت نکردند و ۳.۴ میلیون نفر از جمله کسانی که در مناطق کمتر محروم بودند، نصف جیره را دریافت کردند.

به گفته این سازمان، در ماه‌های آینده، میلیون‌ها تن که کمک بشردوستانه هم دریافت کرده‌اند، نیازمند پشتیبانی دوام‌دار خواهند بود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.