تمرکز بخش کشاورزی استان قزوین بر افزایش بهره وری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تمرکز بخش کشاورزی استان بایستی بر افزایش بهره وری باشد تا بتوان به توسعه پایدار دست یافت.

محمدحسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در مراسم گرامیداشت هفته دولت و آئین تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: افزایش بهره وری یکی از مهمترین رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی و تحمیل اشتغال به بخش کشاورزی و کمی سرانه ان بخش که بخشی از اشتغال کشورا تامین می‌کند در صورتی که وظیفه اصلی آن تامین امنیت غذایی است و این کاهش سرمایه گذاری را نشان می‌دهد که نیازمند حمایت و توجه ویژه‌ای است.

وی یادآور شد: سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کمی بیش از ۳ درصد است در صورتی که در صنعت ۲۰ درصد سرمایه گذاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به تولید انواع محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: در خرید تضمینی گندم در سال جاری توانستیم تا همین حالا ۵ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته خرید داشته باشیم با توجه به اینکه امسال بارندگی ۱۰ درصد کاهش داشته که این میزان در بلند مدت ۴۳ درصد کاهش داشته است.

عطایی اضافه کرد: امسال بدون افزایش سطح کمی در کشت گندم توانستیم کیفیت بهره وری در تولید این محصول استراتژیک را نسبت به سال قبل افزایش دهیم.

به گفته وی، بیش از ۶۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و الباقی نیز با پیگیری‌های انجام شده بزودی پرداخت خواهد شد.

وی به ظرفیت خوب استان در تولید محصولات آبزی پروری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۱۰۰ تن انواع ماهیان در استان تولید و ۱۰ سایت بزرگ پرورش ماهیان در استان وجود دارد که نشاندهنده پتانسیل مستعد استان در این صنعت است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم گفت: در حوزه امنیت غذایی باید جدیت غذایی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مصائبی افزود: شکستن خرید تضمینی گندم در سال جاری در استان نسبت به سال گذشته نشان دهنده توزیع هوشمندانه و نظارت دقیق بوده است.

وی تاکید کرد: حوزه شیلات نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد و با ایجاد طرح‌های جدید در این حوزه می‌توان از پتانسیل خوب استان در این حوزه بهره برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار