استاندار زنجان:

ارتباطات گسترده بین المللی دولت موجب گشایش شد

استاندار زنجان گفت: دولت به همه نقاط دنیا نگاه متوازن دارد و ارتباطات گسترده بین المللی دولتمردان موجب گشایش‌های مختلف شده است.

محسن افشارچی استاندار زنجان در سفر به شهرستان ابهر به منظور افتتاح طرح های هفته دولت در جلسه شورای اداری این شهرستان، گفت: دولت سیزدهم یک سری تفاوت‌ها با دولت‌های قبل دارد که موجب شده اتفاقات جدیدی را رقم بزند.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم از مسیر دولت‌های قبلی تجربه‌ اندوزی کرده و اصلی‌ترین تفاوت آن با دولت های قبل این است که همه تخم‌مرغ‌هایش را در یک سبد نگذاشت.

استاندار زنجان با اشاره به اصلاح ارتباطات با کشورهای همسایه و ارتباط‌گیری با کشورهای چین و روسیه و عضویت در بریکس، اضافه کرد: همین ارتباطات باعث گشایش شده است.

افشارچی با بیان اینکه ایجاد مسیرهای حمل و نقلی و ایجاد گذرگاه ها نیز از دیگر اقدامات دولت فعلی بوده است، اضافه کرد: وجه تمایز دیگر دولت با دولت های قبلی کاهش وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از انجام کارهای بزرگ ترسی ندارد، گفت: یکی از مصادیق این کارهای بزرگ مسکن ملی است که با وجود سختی‌های بسیار دولت آن را با جدیت پیگیری می‌کند.

استاندار زنجان در ادامه از راه‌اندازی بنادر خشک در کشور خبر داد و گفت: انجام مذاکرات برای ساخت لوکوموتیو و توسعه ارتباطی نیز از دیگر اقداماتی است که توسط دولت انجام شده و پیگیری می‌شود.

وی گفت: مزیت کشور ما تنها نفت نیست که اگر نباشد، نتوانیم کاری انجام دهیم، بلکه گذرگاه شمال- جنوب به عنوان مهم ترین مسیر ترانزیتی کشور در بخش‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی در حال تکمیل است.

افشارچی با بیان اینکه برای رسیدن کشور به این مرحله ۴۴ سال تلاش شده است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری «ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب‌ تند عبور کرده و به قله‌ها نزدیک شده‌ایم» بنابراین امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است و مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند.

وی به اقدامات دولت در حوزه پیگیری مشکلات استان هم اشاره و تصریح کرد: در بحث روغن نباتی جهان نیز مشکلات در حال حل شدن است و نظام، گردن کلفتان را پای میز محاکمه می آورد.

افشارچی با بیان اینکه دولت در بحث خرید گندم نیز قیمت‌ها را معادل قیمت جهانی کرد، گفت: تا امروز ۳۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و در بحث پرداخت یارانه نیز دریافتی دهک‌های پایین جامعه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه ابهر ۱۶.۵ درصد سهم اقتصاد استان را دارد و پهنه اصلی توسعه کشاورزی است، گفت: خوشبختانه به لحاظ صنعتی نیز ابهر وضعیت خوبی دارد و امروز چند مورد از واحدهای آن افتتاح شد.

استاندار زنجان در پایان به موضوع انتخاب خود به عنوان استاندار برتر اشاره کرد و گفت: قطعا این انتخاب با همواری و تلاش مجموعه استانی محقق شد.
در ادامه این جلسه امام‌ جمعه هیدج با بیان اینکه ولایت فقیه، اول و آخر خط قرمز ماست، گفت: از مسئولان منطقه انتظار داریم دستورهای ولایت را در رأس امور قرار دهند و این تنها شعار نیست و اعتقاد ماست.

حجت الاسلام محمد نوری با بیان اینکه خط قرمز دوم ما مردم هستند، افزود: امر مهم برای ما خدمت کردن به مردم است و مسئولان باید بیشتر تلاش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.