معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان ضمن اعلام اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شدند گفت زائرین حسینی حرکت خود به سوی مرزها را به روزهای آخر موکول نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان اعلام کرد: ۳۱۰ هزار نفر از مرز شلمچه و ۹۰ هزار نفر از مرز چذابه به عتبات عالیات مشرف شدند.

ولی الله حیاتی گفت: از زائرین حسینی انتظار می‌رود که حرکت خود به سوی مرزها را مدیریت کرده و ورود خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان گفت: زائران با در دست داشتن مجوزهای قانونی و گذرنامه رسمی به مرزها مراجعه کنند؛ وی یادآور شد: اتباع غیر مقیم از مرز چذابه و اتباع مقیم از مرز شلمچه با داشتن مجوزهای قانونی عبور خواهند کرد.

وی گفت: ناوگان حمل و نقل ریلی زائران از خرمشهر تا شلمچه و برعکس منتقل می‌کند، همچنین از عمق کشور به نقطه صفر مرزی می‌رساند.

رئیس پلیس راه خوزستان درباره تجهیز پارکینگ‌های مرزی خوزستان برای زوار حسینی گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده برای زوار، پارکینگ شلمچه ظرفیت بیش از ۶۰ هزار خودرو و پارکینگ چذابه نیز ظرفیت پذیرش بیش از ۳۵ هزار خودرو را دارند، بنابراین تاکید می‌شود زائران، خودروهای خود را در پارکینگ‌ها قرار دهند.

رئیس پلیس راه خوزستان همچنین گفت : زائران اربعین خودروی خود را به هیچ وجه در شبکه معابر مرزی شلمچه و چذابه رها نکنند.

وی تاکید کرد: با وجود دو توقفگاه بزرگ خودرویی در پایانه‌های مرزی خوزستان، آمادگی خوبی ایجاد شد تا زائران خودروهای خود را در این توقف گاه‌ها بگذارند.

علاوه بر این رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: مرکز پایش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هدف مدیریت عرضه و تقاضای ناوگان حمل و نقل عمومی، رصد و گزارش‌های تحلیلی و ترافیکی لحظه‌ای برای برنامه‌ریزی بهینه سفر زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه راه اندازی شد.

همچنین علاوه بر وجود امکانات رفاهی و جاده‌ای نیز کالاهای اساسی مواکب حسینی در مرزهای چذابه و شلمچه تأمین شده تا خدمت رسانی به زائران اربعین به نحو احسن صورت گیرد؛ سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی خوزستان درباره توزیع کالاهای اساسی بین مواکب حسینی در مرزهای خوزستان گفت: توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مواکب اربعین حسینی در مرزهای استان در حال انجام است.

استان خوزستان دارای ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه است؛ براساس تقویم رسمی کشور، ۱۵ شهریورماه امسال مصادف با بیستم ماه صفر، اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار